عملیات اجرایی پروژه خط انتقال آب ارس به دشت شبستر و دریاچه ارومیه
عملیات اجرایی پروژه خط انتقال آب ارس به دشت شبستر و دریاچه ارومیه
به همت تلاشگران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) عملیات اجرایی پروژه خط انتقال آب ارس به دشت شبستر و دریاچه ارومیه آغاز می‌شود.

به گزارش شمس، مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: طرح خط انتقال آب ارس به دشت شبستر و دریاچه ارومیه شامل ۱۱۰ کیلومتر خط انتقال، ۳ ایستگاه پمپاژ، ۱ تصفیه‌خانه، ۱۱ مخزن و همچنین توسعه آبگیر موجود است.

مهندس محمد رستمی در خصوص اهداف این طرح افزود: تأمین نیاز آب شرب و بهداشتی کلانشهر تبریـز و سـایر شـهر‌ها و روسـتا‌ها در طول مسیر خط لوله، تأمین نیاز آبی منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس و سایر صنایع و شهرک‌های صنعتی، تأمین حقابه زیست‌محیطی دریاچه ارومیه و نیز تعادل‌بخشی آبخوان‌ها و منابع آب زیرزمینی حوزه دریاچه ارومیه از اهداف این طرح است.

وی درباره دیگر پروژه‌های آبرسانی در استان آذربایجان شرقی گفت: هم‌اکنون هلدینگ تخصصی نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در حال اجرای پروژه‌های سد پیغام‌چای در شهر کلیبر و خط لوله دوم آبرسانی به شهر تبریز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های انتقال آب کشور است که این پروژه به موازات خط اول آبرسانی تبریز و به عنوان پشتیبان خط لوله و پدافندغیرعامل با ظرفیت ۵ مترمکعب برثانیه احداث شده است و از سرچشمه سد شهید کاظمی بوکان و آبگیر بند انحرافی نوروزلو آغاز می‌شود و پس از گذر از شهر تبریز تا باسمنج و شبستر ادامه می‌یابد.

مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: این هلدینگ ظرفیت و آمادگی لازم را برای اجرای سایر پروژه‌ها در حوزه آب، برق، کشاورزی و محیط زیست را در شمال غرب کشور داراست.

انتهای پیام/