عملکرد مطلوب استاندار آذربایجان‌شرقی در توسعه دیپلماسی مرزی
عملکرد مطلوب استاندار آذربایجان‌شرقی در توسعه دیپلماسی مرزی
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی معتقد است حتما باید اختیارات استان‌های مرزی بیشتر شود تا این استان‌ها مراودات تجاری و اقتصادی خود را با کشورهای همسایه افزایش دهند و بازارهای مشترک ایجاد کنند.

به گزارش شمس؛ سیدمحمدرضا میرتاج الدینی اظهار داشت: توسعه دیپلماسی مرزی، واردات و صادرات متقابل و ارتباطات توریستی اعم از توریست گردشگر، سلامت و غیره را آسان‌تر می‎کند که همه اینها فرصت های مناسبی برای تقویت بنگاه‌های اقتصادی استان‌های مرزی است.

وی در ادامه صحبت های خود عملکرد استاندار آذربایجان‌شرقی را در زمینه دیپلماسی مرزی مطلوب ارزیابی و تصریح می‌کند: یکی از نقاط قوت آقای خرم این است که توان و قدرت ارتباط گیری در سطح منطقه و کشورهای همسایه را دارد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه استاندار آذربایجان شرقی در گذشته هم در مسوولیت فرماندهی سپاه عاشورا تجربیات مناسبی داشته، در عمل نشان داده که می‌تواند در سطح مدیر ارشد استان و مذاکره کننده با کشورهای همسایه نیز ظاهر شود؛ ما نیز از اقدامات و تلاش‌های وی حمایت می‌کنیم تا در این زمینه بتواند فرصت‌ها و ظرفیت‌های استان را احیا کند.

وی در عین حال خاطرنشان ساخت: اگر تصمیماتی که استاندار می‌گیرد نیاز به پشتیبانی در سطح ملی داشته باشد در مجلس شرایط لازم را فراهم آورده و هماهنگی‌های لازم را با وزارت خارجه انجام می دهیم.

انتهای یپام /