علت آتش‌سوزی “ایکی قاپیلار” تا صبح چهارشنبه اعلام می‌شود
علت آتش‌سوزی “ایکی قاپیلار” تا صبح چهارشنبه اعلام می‌شود
هنربر از اعلام علت اصلی آتش‌سوزی بازار سرپوشیده تبریز تا ساعت 9 صبح روز چهارشنبه این هفته خبر داد و خواستار صبوری شهروندان شد.

محمدباقر هنربر در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در پاسخ به این سوال که علت عدم اطلاع‌رسانیعلت حادثه آتش‌سوزی بازار سرپوشیده تبریز چیست، ابراز داشت: کارشناساسان سازمان آتش‌نشانی در حال بررسی موضوع هستند و نباید با تعجیل در اعلام حادثه از بررسی دقیق سانحه و ابعاد آن غافل شد.

وی خاطرنشان ساخت: علت آتش‌سوزی در بازار ایکی قاپیلار تا ساعت ۹ صبح روز چهارنشبه اعلام و عموم مردم در جریان گزارش آن قرار خواهند گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی در پاسخ به این سوال که تکلیف بازاریان مال‌باخته چه خواهد شد، تصریح کرد: مسئولین استان برای حمایت از اصناف متضرر برنامه‌های مختلفی را مدنظر دارند که از جمله‌ی آن‌ها اعطای تسهیلات به مغازه‌داران فاقد بیمه و اعمال قانون معافیت‌های مالیاتی در حق آنان است.

وی بیان داشت: از سویی دیگر در تلاشیم هرچه سریع‌تر با برآورد هزینه‌ها، خسارات وارده به اصناف از طریق بیمه‌ها جبران گردد و به دنبال آن مرمت و بازسازی قسمت‌های سوخته بازار را شروع کنیم.