عده‌ای امنیتی فیتیله اینترنت را پایین کشیدند!/ بنزین را لیتری ۶ هزارتومان صادر می‌کنیم
عده‌ای امنیتی فیتیله اینترنت را پایین کشیدند!/ بنزین را لیتری ۶ هزارتومان صادر می‌کنیم
روحانی گفت: در این چند روز وقتی عده‌ای از مسئولین به دلیل امنیتی فیتیله اینترنت را پایین کشیدند، مردم اذیت شدند.

به گزارش خبرنگار شمس، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به حواشی افزایش نرخ بنزین، اظهار داشت: ما می‌توانستیم تا ده سال قیمت بنزین را افزایش ندهیم و آن را سهمیه‌بندی نکنیم اما این موجب می‌شد دولت‌های بعد دچار مشکل شوند و روی به واردات بنزین و هزینه منابع داخلی بیاورند.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۲۶ میلیارد دلار به یارانه سوخت تعلق می‌گیرد، خاطرنشان کرد: سال ۹۵ هیئت دولت با افزایش قیمت بنزین مخالفت کرد و سال ۹۶ نمایندگان مجلس افزایش قیمت را به‌صلاح ندانستند، سال ۹۷ نیز می‌خواستیم قیمت را افزایش دهیم اما تعلل کردیم تا اینکه اخیراًبا تصمیم سران سه‌قوه این اقدام صورت گرفت و به تایید رهبری رسید.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بنزین متعلقبه مردم است و باید عادلانه میان آنان توزیع شود، توضیح داد: این طرح با نظر مستقیم سران قوا و تایید رهبر انقلاب اجرا شده و پس از تصویب در جلسه سران قوا، نحوه اجرای آن را بنده به وزارت کشور و شورای امنیت سپرده و تاکید کرده بودم که خود شما مقدمات اجرای این کار را انجام داده و من را نیز از زمان اجرای طرح مطلع نکنید.

وی مدعی شد: من نیز خبر اجرای طرح را صبح جمعه شنیدم و باخبر شدم؛ اگر از قبل زمان آغاز سهمیه‌بندی و افزایش قیمت را اعلام می‌کردیم در پمپ بنزین‌ها بحران ایجاد می‌شد و با نایلون کیسه‌ای نیز بنزین ذخیره می‌کردند!

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به قطعی چند روزه اینترنت اشاره و با بیان اینکه در ۶ سال اخیر ۶۰۰ هزار شغل از طریق اینترنت ایجاد شده است، عنوان کرد: در این چند روز وقتی عده‌ای از مسئولین به دلیل امنیتی فیتیله اینترنت را پایین کشیدند، مردم اذیت شدند.

وی با تاکید بر اینکه درآمد اصلاح قیمت بنزین به جیب مردم می‌رود و چیزی عاید دولت نمی‌شود، ابراز داشت: اکنون ما بخشی از بنزین تولیدی در کشور را لیتری ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان صادر می‌کنیم.

رئیس دولت دوازدهم درخصوص حوادث اخیر گفت: شب پنجشنبه طرح اجرا شد، جمعه اتفاقی نبود و از غروب جمعه آغاز کردند و گمان کردند ماه‌ها طول خواهد کشید و با آتش زدن مکان‌ها می توانند استقلال را از مردم ایران بگیرند ولی مردم با صراحت و عمل نشان دادند این ملت در برابر فشار خارجی تسلیم نخواهد شد.

وی ادامه داد: این‌ها به کودک مدرسه‌ای و مدرسه دخترانه هم رحم نکرده و به آنجا نیز حمله کردند؛ دشمن دوسال بود که خود را آماده کرده بود، این طرح را بهانه قرار داد و دشمنی که به مکان‌ها، فروشگاه و پمپ بنزین حمله می‌کند و ان را به آتش می‌کشد، کارش ربطی به قیمت سوخت ندارد.

انتهای پیام/