عده‌ای از جاهای دیگر به مناطق زلزله‌زده آمده‌اند
عده‌ای از جاهای دیگر به مناطق زلزله‌زده آمده‌اند
سردار عبدی گفت: باید بیاموزیم تا مردم خودشان را در مواقع بحرانی حفظ کنند، اکنون تعدادی جمع شده و از جاهای دیگری به مناطق زلزله زده آمده‌اند.

به گزارش شمس، سردار «حسین عبدی» فرمانده انتظامی استان شامگاه شنبه در جلسه مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: استان ما جزو استان‌های حادثه‌خیز کشور بوده و سابقه وقوع بحران‌هایی مانند سیل، زلزله، خشکسالی و بارش سنگین برف را دارد.

وی در ادامه بر ضرورت وحدت فرماندهی، تصمیمات میدانی و اقتضایی تاکید و با اشاره به مشارکت دادن خود مردم در بحران‌ها، خاطرنشان کرد: باید بیاموزیم تا مردم خودشان را در مواقع بحرانی حفظ کنند، اکنون تعدادی جمع شده و از جاهای دیگری به مناطق زلزله زده آمده‌اند.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه هیچ ناامنی در حادثه زلزله آذربایجان شرقی نداشتیم و جاده‌ها هم از لحاظ ترافیکی، روان هستند، اذعان داشت: بیشتر توجه‌ها به روستای ورنکش متمرکز شده است، اما بسیاری از ۴۱ روستا به دلیل ترس و نگرانی خالی بوده و افزایش تلفات سراب در شب گذشته، بیشتر ناشی از نگرانی است.

وی متذکر شد: با توجه به استفاده از نوع وسایل گرمایشی باید منتظر تلفات دیگری باشیم که این نیز ضرورت استفاده از بخاری برقی و دستگاه‌های گرمایشی مناسب را گوشزد می‌کند.

سردار عبدی توضیح داد: برقراری نظم و امنیت، محافظت از اموال مردم، اماکن و تاسیسات و همچنین ساماندهی تردد خودروها در مناطق زلزله زده از اقدامات پلیس در این  مناطق به شمار می‌آید.

وی از شهروندان خواست برای سهولت و سرعت در امدادرسانی به مناطق زلزله زده، از تردد غیرضروری پرهیز کنند.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: پلیس تا آخرین لحظه و عادی شدن وضعیت با تمام توان در مناطق زلزله زده حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/