عدالت فوتبالی را رعایت کنید/ فدراسیون فوتبال در رفع اتهامات فساد مالی و تبانی کوشا باشد
عدالت فوتبالی را رعایت کنید/ فدراسیون فوتبال در رفع اتهامات فساد مالی و تبانی کوشا باشد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خواستار رعایت عدالت در بازی‌های فوتبال شد و عدم توجه به این اصل را مساوی با واکنش هواداران خواند.

به گزارش خبرنگار شمس، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در دیدار با رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه فوتبال با فرهنگ و اجتماع رابطه مستقیم دارد و باعث رشد فرهنگی جامعه می‌شود، اظهار داشت: رابطه مستقیم فوتبال با فرهنگ و اجتماع موجب رشد فرهنگی و اجتماعی و پدید آمدن عقاید و ارزش‌های متعالی خواهد شد و تاثیر فراوان آن قابل چشم پوشی نیست.

وی ادامه داد: به طور کلی فوتبال می تواند انتقال فرهنگ و ارزش ها را در داخل یا خارج از جامعه فراهم سازد.

امام جمعه تبریز با اشاره به انسجام اجتماعی و ملی بواسطه فوتبال، خاطرنشان ساخت: در کشور ما که همواره به معیارهای و اصول اجتماعی و فرهنگی و دینی پایبند است، باید فوتبال در مسیر استحکام اجتماعی حرکت کند و به عبارتی فوتبال ابزاری برای انسجام ملی و اجتماعی و رشد فرهنگی باشد.

وی متذکر شد:  فوتبال همچون زندگی، دارای جنبه‌های فردی و جمعی است و همه اینها روی یک مسئله مهم استوار است و آن نهادینه شدن نگاه عدالت محور در فوتبال کشور است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اگر فدراسیون بتواند در ذهن تماشاگر فوتبال جا بیندازد که کل تیم شهرهای کشور فرقی ندارد، آنوقت انسجام اجتماعی رشد خواهد کرد، تاکید کرد: اگر فدراسیون بنا به هر دلیل چه سهوی و چه عمدی نتواند، آن کاراکتر عادلانه را در خودش بوجود بیاورد، هر تصمیم آن چه در سطوح کلان مانند تصمیمات فدراسیون و چه تصمیمات خرد بمانند، برگزاری و داوری بازیها، با واکنش تماشاگر مواجه می‌شود.

وی توضیح داد: از سوی دیگر باید توجه داشت که عدالت همواره بستر توسعه و پیشرفت در همه زمینه هاست؛ اگر در فوتبال به دنبال توسعه و پیشرفت و رها شدن از فوتبال دو قطبی هستید، علاجش نگاه عدالت محور به تیم های کل شهرهای ایران اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید بر اینکه نباید شرایطی به وجود بیاید که فوتبال به‌جای ایجاد نشاط اجتماعی به سرخوردگی منجر شود، تصریح کرد: این جز با اجرای عدالت در فوتبال در همه سطوح محقق نخواهد شد.

وی مهمترین چالش و بحث پیش روی فدراسیون فوتبال دفاع از اعتبار و سلامت فوتبال کشور عنوان کرد و گفت: باید فدراسیون در رد یا رفع اتهاماتی نظیر فساد مالی، تبانی و شرط بندی تمام تلاش خود را بکار بگیرد و مانع از خدشه دار شدن اعتماد مردم به فوتبال شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به حضور خود در میادین ورزشی به ویژه ورزشگاه یادگار امام و تماشای ۲ بازی تیم تراکتورسازی تبری، یادآور شد: هواداران نجیب این تیم و همچنین دیگر تیم های فوتبال و فوتسال استان ما چه در تبریز و چه در شهرهایی که تیم هایشان میهمان است، تنها انتظارشان رعایت عدالت و اخلاق ورزشی است و همیشه ادب و متانت بالای خودشان را نشان داده‌اند.

انتهای پیام/