عبور پزشکیان از چراغ قرمز انتخابات با نیسان آبی!/ لیست اصولگرایان تبریز و دعوای همیشگی حرف آخر
عبور پزشکیان از چراغ قرمز انتخابات با نیسان آبی!/ لیست اصولگرایان تبریز و دعوای همیشگی حرف آخر
ماجرای حضور مسعود پزشکیان در انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌مانند لطیفه‌ی نیسان آبی است که زودتر از سایرین چراغ قرمز را رد می‌کند و به مجلس می‌رسد.

به گزارش شمس، با رد ممنوعیت ۳ دوره نمایندگی توسط شورای نگهبان، چهره‌های شاخص مجلس شورای اسلامی از مصوبه‌ی حذف بالاجبار سناتورهای ایرانی نجات یافته‌اند که در رأس آن‌ها علی لاریجانی قرار دارد.

فارغ ز اینکه با رد این مصوبه‌ی مجلس نادر قاضی‌پور همچنان در کورس انتخاباتی ارومیه باقی می‌ماند، آقایان مسعود پزشکیان و محمدحسین فرهنگی نیز از نگرانی‌ می‌افتند و حال با خیالی آسوده‌تر می‌توانند برنامه‌های انتخاباتی‌شان را پیاده نمایند.

پزشکیان که در انتخابات مجلس دهم رأی اول حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو را به خود اختصاص داد از شانس بالایی جهت ادامه وکالت برخوردار است و به‌مانند احمدعلیرضا بیگی جزو گزینه‌هایی است که حضورش در مجلس یازدهم در صورت کاندیداتوری قطعی به نظر می‌رسد.

مسعود پزشکیان به‌عنوان سرلیست جریان اصلاحات تبریز باید مهره‌های خود را برای ماراتن سیاسی پیشِ رو در نظر گیرد و از هم‌اکنون مرکزنشینان را برای اتفاق‌نظر روی گزینه‌های مدنظرش اقناع نماید.

در این سو اما محمدحسین فرهنگی وضعیت متفاوتی دارد و نیم نگاهی به آراء او در طول مجالس اخیر گواهی بر تنزل پایگاه اجتماعی‌اش است. فرهنگی که در انتخابات مجلس نهم موفق به کسب ۱۸۸ هزار رأی شده بود بالاتر از چهره‌هایی همچون پزشکیان قرار داشت اما در مجلس دهم با ریزش قابل توجه آراء مواجه شد و با ۱۱۶ هزار رأی پایین‌تر از چهره ناشناخته‌ای همچون زهرا ساعی قرار گرفت.

نکته‌ی دیگری که فرهنگی را از پزشکیان متمایز می‌کند در عنوان سرلیستی است. فی‌الواقع در میان اصلاح‌طلبان تبریز چهره‌ای هم‌تراز پزشکیان وجود ندارد تا پدرخواندگی‌اش را به مخاطره بیاندازد اما اصولگرایان در لیست احتمالی‌شان چهره‌هایی همچون احمدعلیرضا بیگی و میرتاج‌الدینی را پیش روی خود می‌بینند که عملا انتخاب سرلیست را دشوار می‌کند.

علی‌ایحال حتی اگر محمدحسین فرهنگی را سرلیست اصولگرایان تبریز ننامند، نمی‌توان از تاثیر و نفوذ او در انتخاب گزینه‌های نهایی غافل شد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مجید قنبرزاده