عامل فروش مواد توهم‌زا و روان‌گردان در فضای سایبر دستگیر شد
عامل فروش مواد توهم‌زا و روان‌گردان در فضای سایبر دستگیر شد
رئیس پلیس فتا آذربایجا‌ن‌شرقی از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغ و فروش مواد غیرمجاز و توهم زا می کرد.

به گزارش شمس، سرهنگ محسن محمودی در تشریح این خبر اظهار داشت: برابر رصد و پایش صورت گرفته فضای مجازی توسط افسران سایبری این پلیس مشاهده شد، صفحه ای در یکی از شبکه های اجتماعی با تعداد دنبال کننده قابل توجهی اقدام به تبلیغ و فروش مواد غیرمجاز می نماید.

وی تصریح کرد: با توجه به در خطر بودن سلامتی کاربران عضو آن صفحه و جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی بلافاصله رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند که با توجه به مستندات بدست آمده و اقدامات تخصصی صورت گرفته، عامل فروش مواد غیرمجاز مورد شناسایی قرار گرفت.

سرهنگ “محمودی” در ادامه از دستگیری این مجرم سایبری خبر داد و گفت: در راستای رسیدگی به موضوع تیمی از کارشناسان خبره پلیس فتا استان پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

وی بیان داشت: در بررسی های بعمل آمده در حین دستگیری، مقادیری مواد غیرمجاز از متهم کشف شد که وی برای پاسخگویی به اعمال خلاف قانون خود، به همراه پرونده به دادسرا اعزام گردید.

سرهنگ محمودی تاکید کرد: پلیس فتا با رصد‌های مستمر و ۲۴ ساعته خود در شبکه های اجتماعی و همچنین با همکاری دستگاه قضائی با افرادی که سلامت و امنیت کاربران را در فضای مجازی برای رسیدن به اهداف پلید خود نشانه بگیرند مقتدرانه و درچهارچوب قانون برخورد خواهد کرد.

وی یادآور شد: والدین حتما به فرزندان خود در امر استفاده از فضای مجازی نظارت کافی داشته باشند و از عضویت عزیزان خود در کانال‌‍‌ها و گروه‌های فروش دارو و سایر موضوعات غیرمجاز جلوگیری بعمل آورند و حتما به فرزندان خود تاکید نمایند تا از اعتماد به افراد غریبه در شبکه های اجتماعی به جد خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی در پایان تاکید کرد: کاربران عزیز در صورت مشاهده هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی بلافاصله با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل کرده و موضوع را به مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام/