ظرفیت ایجاد شهرک تخصصی پوشاک در آذربایجان‌شرقی وجود دارد
ظرفیت ایجاد شهرک تخصصی پوشاک در آذربایجان‌شرقی وجود دارد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: ظرفیت ایجاد شهرک تخصصی پوشاک در آذربایجان‌شرقی وجود دارد و فقط در این زمینه باید با هم‌افزایی به ادبیات مشترکی برسیم.

به گزارش شمس، صابر پرنیان صبح امروز در جمع اعضای اتحادیه فروشندگان البسه و پوشاک تبریز اظهار کرد: در شهرک تخصصی پوشاک می‌توان علاوه‌بر تولید، مدرسه مد و طراحی، نمایشگاه دائمی فروش و تمام موردی که برای توسعه کسب و کارهای این صنف لازم است را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه باید قبول کنیم محصولات فاخری را تولید و به بازار عرضه می‌کنیم، گفت: باید با فعال‌سازی صنوف، زنجیره‌های صنفی را به یکدیگر وصل کنیم که نیاز به برنامه و استراتژی دارد.

پرنیان ادامه داد: حوزه پوشاک ظرفیت زیادی دارد، چراکه این صنعت یک صنعت ثروت‌زا و اشتغال‌آفرین است.

وی یادآور شد: برای توسعه کسب و کارها باید فراتر از مدل‌های عادی مرسوم وقت بگذاریم و کار کنیم و در این زمینه سازمان صمت با تمام توان آماده همکاری با فعالان این صنف است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه باید به این ادبیات برسیم که می‌خواهیم یک کار اقتصادی بزرگ در استان انجام دهیم، تصریح کرد: در این صنف می‌توانیم کارهای بسیار زیادی انجام دهیم ولی انجام این کار مستلزم وجود مدل اقتصادی، نقشه راه و یک چشم‌انداز روشن است.

وی با اشاره به اهمیت تسهیل‌گری و رفع موانع فعالیت فعالان این صنف تاکید کرد: در زنجیره تولید پوشاک مشکلاتی وجود دارد که از جمله این مشکلات می توان به تامین مواد اولیه اشاره کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه باید تمهیدات و راهکارهای ویژه‌ای برای رفع موانع تولید اتخاذ شود، متذکر شد: به منظور توسعه کسب و کارها و ایجاد اشتغال پایدار باید در هر صنفی زنجیره تولید تکمیل شود،  برای مثال با راه‌اندازی یک واحد صنعتی مواد غذایی اکنون در استان روزانه یک‌هزار تن روغن فرآوری و استحصال می‌شود که ۴۵۰ تن از این محصولات روغن خوراکی و ۵۵۰ تن مشتقات روغن است.

پرنیان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه افراد زیادی در حوزه صنعت، تمایل به سرمایه‌گذاری دارند، بنابراین باید بسته‌های پیشنهادی اقتصادی را آماده کنیم تا به سرمایه‌گذاران ارائه دهیم.

انتهای پیام/