ظرفیت استاندارد برای تردد این حجم از خودرو وجود ندارد/ در استان احتکار خودرو نداریم
ظرفیت استاندارد برای تردد این حجم از خودرو وجود ندارد/ در استان احتکار خودرو نداریم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: جاده‌های درون شهری و برون شهری از ظرفیت استاندارد برای تردد این حجم از خودرو برخوردار نیستند.

به گزارش شمس، حبیب امین‌زاده روز دوشنبه در یک گفت‌وگوی خبری با اشاره به اینکه اغلب متقاضیان خودرو پیش از این، الزاما نیازمند واقعی خودرو نبودند، ابراز داشت: در خوشبینانه‌ترین حالت توان و ظرفیت تولید خودرو در کشور ۱.۲ میلیون دستگاه در سال است و اگر وضعیت قبلی صف خرید ادامه داشت باید چند برابر ظرفیت یک سال تولید خودرو را در یک روز ارائه می‌کردیم که با هیچ منطق اقتصادی قابل توجیه نیست.

وی ادامه داد: اصلاً ظرفیت استاندارد برای تردد این حجم از خودرو در مسیرهای درون شهری و برون شهری کشور وجود ندارد.

امین‌زاده اضافه کرد: آمار تولید روزانه و ماهانه خودروسازان و صورتحساب‌های فروش آنها به‌ صورت مستمر در حال بررسی است و در صورت مغایرت گزارش‌ها، موضوع به طور سریع مورد رسیدگی قرار می‌گیرد .

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت محتکر واقعی را خریداران پرتعداد خودرو اعلام کرد و گفت: تا امروز موضوعی از بابت احتکار در بخش خودروسازی استان مطرح نبوده، در عین حال مراقبت از خریداران پرتعداد و غیر واقعی لازم و ضروری است.

امین‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به جایگاه آذربایجان شرقی در صنعت خودرویی کشور، تصریح کرد: استان آذربایجان شرقی ایفاگر دو نقش کلیدی تولید محصول نهایی و تمام شده و دوم که مهمتر از موضوع اول است به عنوان یکی از تأمین‌ کنندگان مجموعه‌های صنعتی خودروساز کشور محسوب می‌شود .

وی افزود: در جهت ارتقای توان قطعه‌سازی، مجموعه سازی و خودروسازی، آن تعداد و گروه قطعاتی که قابلیت داخلی‌سازی دارند؛ شناسایی و فهرست شده‌اند که در قالب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی استان و جلوگیری از واردات بی‌رویه در سال جهش تولید و نهضت تعمیق ساخت داخل، عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/