طنین فریاد «ایران قوی» در همایش دانش‌آموزان دختر تبریزی
طنین فریاد «ایران قوی» در همایش دانش‌آموزان دختر تبریزی
به مناسبت روز نوجوان و بسیج دانش آموزی، همایش دختران «ایران قوی» با حضور دانش‌آموزان دهه هشتادی امروز، هشتم آبان، در سالن ورزشی شهید پورشریفی تبریز برگزار شد.

به گزارش شمس، خواهر شهید محمدحسین فهمیده در جمع دانش آموزان دهه هشتادی تبریز با بیان اینکه امروز نوجوانان کشور باید شهید فهمیده را الگوی خود قرار دهند، افزود: محمدحسین با فداکاری و از جان گذشتگی ثابت کرد که نوجوان با ایمان ایرانی پای کشورش ایستاده و جانش را فدا می کند.

وی با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم، اظهار کرد: امروز شما نوجوانان با لگو قرار دادن شهید فهمیده می توانید پرچم پرافتخار ایران را تا قله های رفیع به اهتزاز درآورید.

خواهر شهید فهمیده با بیان خاطراتی از نوجوانی وی گفت: محمدحسین قبل از انقلاب فعالیت هایی داشت و اعلامیه های امام را از تهران گرفته و در کرج پخش می کرد و در سال ۱۳۵۷ به دلیل عمل جراحی نتوانست به پیشواز امام برود.

وی خاطرنشان کرد: با شروع جنگ تحمیلی حسین بی تاب حضور در جبهه بود و به همین دلیل به بهانه مدرسه و بی خبر به جبهه می رود و ما تا ۲۵ روز خبری از وی نداشتیم تا اینکه از طریق اخبار شنیدیم که نوجوانی ۱۳ ساله زیر تانک رفته و شهید شده است و مادرم فهمید و گفت که این شهید حتما محمدحسین است تا اینکه بعد از یک هفته خبر شهادتش به ما رسید و محمدحسین به آرزوی شهادت رسید.

رییس بسیج دانش آموزی کشور نیز با ادای احترام به شهدای دانش آموز به ویژه سه شهید حرم شاهچراغ شیراز با طرح این سوال که استکبار چرا دانش آموزان را ما ترور می کند؟ اظهار کرد: ساحت مدرسه و علم مقدس است و استکبار نمی خواهد جوانان ما به قله های دانش دست یابند.

مجتبی باستان با اشاره به ترور دانشمندان هسته ای با تاکید بر اینکه ایران قوی به سرعت در حال پیشرفت است، افزود: ایران عضو پنج کشور پیشرفته در فناوری هسته ای است.

انتهای پیام /