طلسم سنگین آزادی برای پرشورها/ تراکتور در کویر پیروزی!
طلسم سنگین آزادی برای پرشورها/ تراکتور در کویر پیروزی!
تراکتور با یک طلسم سنگین به دیدار با صدرنشین لیگ برتر فوتبال خواهد رفت.

به گزارش شمس، تراکتور که در هفته‌های اخیر با کسب ۲ برد پیاپی روی غلطک افتاده و خود را از قعر جدول رقابت‌های لیگ برتر جدا و به جمع بالانشینان نزدیک کرده است، در اولین بازی پس از تعطیلات فیفادی میهمان پرسپولیس، صدرنشین این رقابت‌ها خواهد بود.

دوئلی حساس که روز یکشنبه هفته آینده – ۱۰ مهر ماه – در چارچوب هفته هفتم لیگ برتر به میزبانی تیم پایتخت‌نشین در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد، با این توضیح که نبرد سرخ‌پوشان پرطرفدار فوتبال کشور بنابه حکم کمیته انضباطی بدون تماشاگر خواهد بود.

اما فارغ از تمامی حساسیت‌های این دیدار و حواشی و اتفاقاتی که در تقابل قبلی دو تیم رخ داد، نماینده دیار آذربایجان با یک طلسم طولانی‌مدت به مصاف همرنگ تهرانی خود می‌رود، طلسمی به درازای ۸ فصل که حسرت برد را بر دل تی‌تی‌ها گذاشته است.

بر اساس این گزارش، آخرین برد تراکتور در خانه پرسپولیس به لیگ چهاردهم برمی‌گردد، جایی ‌که تیم محبوب پرشورها در روز ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ در ورزشگاه آزادی تهران طوفان به پا کرده و با سرمربیگری رسول خطیبی و کامبک دیدنی در دقایق پایانی موفق به کسب برتری ۳ بر یک شد.

در آن بازی، ابتدا پرسپولیس در دقیقه ۳۸ توسط محسن بنگر به گل رسید تا نیمه اول را برنده به رختکن برود، اما در نیمه دوم ورق برگشت و تراکتور در دقایق ۶۹، ۸۵ و ۲+۹۰ به ترتیب با گل‌های سوشا مکانی (گل بخودی)، لوسیانو ادینیو و سامان نریمان‌جهان بازی باخته را با برد عوض کرد.

تراکتوری‌ها از آن برد تا به امروز با احتساب بازی سوپرجام فصل ۱۳۹۹-۱۳۹۸ فوتبال کشور، ۸ بار به عنوان تیم میهمان مقابل پرسپولیس صف‌آرایی کرده‌اند که حاصل عملکرد این تیم، آمار ضعیف ۲ مساوی و ۶ باخت بوده است. این درحالی است که در تقابل‌های کلی از آن دیدار نیز که ۱۶ بازی بین دو تیم برگزار شده، پرشورها فقط ۲ بار در تبریز به قرار بازی برگشت لیگ چهاردهم و بازی رفت لیگ نوزدهم مچ حریف را خوابانده‌اند.

در مجموع، تراکتور سه فصل است که نتوانسته پرسپولیس را شکست دهد و این روند ناکامی در زمین حریف به ۸ فصل می‌رسد؛ طلسمی که باطل کردن آن برای پرشورها سخت به نظر می‌آید اما غیرممکن نیست. دشوار از این منظر که یاران یحیی گل‌محمدی در فصل جاری شکست‌ناپذیر بوده‌اند و وجه امیدوارکننده آن به روند صعودی شاگردان قربان بردیف مربوط می‌شود.

انتهای پیام/