طعنه بابایی اقدم به سفر وزیر راه به تبریز/ ریخته شدن ۴۰ هزار تن آسفالت در خیابان‌های تبریز
طعنه بابایی اقدم به سفر وزیر راه به تبریز/ ریخته شدن ۴۰ هزار تن آسفالت در خیابان‌های تبریز
جلسه امروز شورای شهر تبریز با ارائه گزارش مدیرعامل برق منطقه آذربایجان و رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت برگزار شد.

به گزارش شمس، در جلسه امروز شورای شهر تبریز بعد از ارائه گزارش مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان نوبت به بررسی لایحه شهرداری در خصوص اعمال مساعدت و کاهش مبنای محاسبه عوارضات ساختمانی از کل مبلغ ۸۳ میلیون تومان احتسابی به میزان حدود ۵۰ درصد معادل مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال و وصول مابقی به صورت اقساط مطابق ضوابط تعرفه عوارض محلی سال جاری رسید که این لایحه با موافقت اکثریت اعضا تصویب شد.

مساعدت مالی به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از بابت بدهی عوارض و جرائم ناشی از تخلفات ساختمانی، پرداخت مبلغ ۵۰ میلیون ریال از بابت هزینه‌های درمانی فرزند و پرداخت مبلغ ۴۶ میلیون و دویست هزار ریال از بابت محکومیت دیه به سه نفر از همشهریان نیز امروز تصویب شد.

شکایت از عضو شورا به دلیل رسیدگی به تخلفات

بعد از آن نوبت به ارایه گزارش رییس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورا در خصوص اقدامات انجام یافته این کمیسیون در تحقیق و تفحص از شرکت همشهری به استناد جلسه رسید. علی آجودان زاده در خصوص این تحقیق و تفحص اظهار داشت: برخی تناقضات از جمله در پرداخت حق بیمه کارکنان وجود دارد، کمیته کارشناسی ما در شرکت مستقر شده و تمامی اسناد در این کمیته بررسی خواهد شد که نتیجه قطعی گزارشات بعد از بررسی اسناد مطرح خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت همشهری مدعی است که شهرداری ۸۴ میلیارد تومان به این شرکت بدهکار است که باید بررسی شود.

رئیس کمیسیون تحقیق ونظارت در خصوص شکایت از وی به دلیل رسیدگی به برخی پرونده‌ها گفت: بخاطر شکایت یکی از شهروندان از کمیسیون ما، در دادگاه حاضر بودیم که جالب است سی دی مربوط به جلسات شورا که باید بر اساس اجازه ریاست شورا و نظارت حراست در اختیار ما قرار یابد، قبل از ما توسط شاکی در اختیار قاضی قرار داده شد که قاضی نیز تعجب کرد.

وی افزود: مگر قرار نبود شورای پنجم محل جولان دلالان امضا نباشد؟! چطور شد این سی دی که مختص شورا است، دراختیار فرد شاکی قرار داده شده است؟ از آقای اکبرنژاد و آقای فتحیان(مدیرکل حراست شهرداری) که فرد پاک دستی هستند، می‌خواهم به این موضوع رسیدگی کنند.

در ادامه محرم محمدزاده در خصوص ارائه این گزارش عنوان کرد: مگر سود شرکت همشهری چفدر است که آنها مدعی هستند ۸۴ میلیارد از شهرداری طلب دارند؟ شرکت‌ها در بانک‌ها با سود ۱۸ درصد سپرده می‌گذارند اما در پرداخت حقوق و قرارداد کارمندان مشکل دارند.

وی ادامه داد: تقاضا دارم به فکر مشکلات کارکنان و کارمندان باشید و عجولانه تصمیم نگیرید حتی اگر ۲ ماه هم زمان نیاز باشد بررسی خواهیم کرد و حقیقت را مشخص می‌کنیم.

بابایی اقدم: سفر وزیر راه به تبریز چه سودی داشت؟

فریدون بابایی اقدم نیز طی تذکری تشریح کرد: در بهترین زمان آسفالت ریزی، کارخانه آسفالت تعطیل است چون مشکل هیئت مدیره وجود دارد! چه کسی بر این مساله نظارت دارد؟

وی گفت: تعلل معاونت شهرسازی در طرح روستاهای الحاقی موضوع بعدی است که چهار سال می‌باشد موضوع خلجان حل نشده و در جلسه بعدی نتیجه این موضوع باید گفته شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی ادامه داد: در پارک‌ها مشکل روشنایی وجود دارد و شهرداری باید در بحث مدیریت نگهداری اقدام کند که چرا هزینه‌های میلیاردی نگهداری نمی‌شود.

وی یادآور شد: حضور وزیر راه در تبریز چه آورده‌ای برای حاشیه نشینی داشته است؟ بجز اینکه نمایندگان مجلس شهرستان‌ها وزیر را به شهرخود بردند، چه آورده ای برای شهر ما داشت؟

۴۰ هزار تن آسفالت طی سه ماه گذشته در تبریز ریخته شده است

در ادامه این جلسه محمدحسین اسحقی صبح با بیان اینکه این میزان آسفالت رقم بالایی است، اظهار داشت: مشکلی بابت خرید آسفالت نداریم و به طور مستقل آسفالت را تامین می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه اولویت‌های آسفالت ریزی بر اساس مطالعه و نیاز خیابان ها و محلات است، افزود: زیرسازی خیابان های سطح شهر تا میزان زیادی تخریب شده است که همین موضوع ۱۰ برابر میزان آسفالت ریزی معمولی زحمت دارد اما در نهایت کیفیت کار بسیار بالاتر می‌شود.

معاون عمرانی شهرداری با بیان اینکه به کارگاه های امانی کاتر داده شده است، یادآور شد: در حال حاضر کمیته آسفالت شهرداری تبریز شکل گرفته و آزمایشگاه کیفی آسفالت در محل کارخانه تولید آسفالت مستقر شده است.

وی خاطرنشان کرد: هر چند بودجه امسال در حوزه آسفالت نسبت به سال گذشته افزایش یافته و ۸۰ میلیارد شده اما قیمت ها نیز نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.

اسحقی با اشاره به تلاش های انجام شده در راستای افزایش کیفی آسفالت تولید شده در شهرداری تبریز، گفت: به همین منظور دستگاه پیشرفته اتوماتیک تولید قطعات پیش ساخته بتنی خریداری و جهت خرید فلاسک آسفالت به مناطق مختلف شهرداری ابلاغ شده است.

وی عنوان کرد: طی سه ماه اخیر حدود ۴۰ هزار تن آسفالت در تبریز تولید و در سطح شهر استفاده شده است.