طرح شهردار تبریز برای احداث پل معلق مرزداران و ارتش/ قلیزاده: اجرای این پروژه‌ها ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد!
طرح شهردار تبریز برای احداث پل معلق مرزداران و ارتش/ قلیزاده: اجرای این پروژه‌ها ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد!
در جلسه امروز شورای شهر تبریز طرح اولیه احداث پل معلق مرزداران و پل غیرهمسطح شهدای ارتش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شمس، «محمد باقربهشتی» صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر تبریز ضمن قدردانی از تحویل به موقع بودجه‌ شهرداری، اظهار داشت: لایحه احداث پل معلق ایراد دارد و شهرداری تنها می‌تواند ۱۰ درصد در جابجایی‌ پروژ‌ه‌های مصوب اختیار داشته باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: پیشنهاد می‌دهم کل پروژه‌ ها و احداث پل معلق مرزداران و پل غیرهمسطح در کمیسیون عمران بررسی و سپس برای تصویب به شورای شهر تقدیم شود.

در ادامه «محرم محمدزاده» با بیان اینکه مشابه این پروژه در استان اردبیل ساخته شده که با استقبال شهروندان روبرو شده است، اذعان داشت: جای چنین پروژه‌ای در تبریز خالی است اما بسیاری از سرمایه‌ گذاران هستند که می‌توانند با هزینه شخصی این پروژه درآمد زا را اجرا کنند؛ در این زمان که مشکلات متعدد بودجه‌ای شهرداری را به چالش کشیده اجرای این پروژه توسط شهرداری تبریز صلاح نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: از شهرداری برای پیشنهاد اجرای چنین پروژ‌ه‌‌هایی تشکر می‌کنیم اما باید قبل از اجرای پروژه چارچوب اجرایی آن را بررسی کنیم؛ پیشنهاد می‌دهم کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر نسبت به مطالعه این پروژه و جذب سرمایه‌گذار اقدام کنند.

«سونیا اندیش» نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه سخنان دیگر اعضا شورای اسلامی شهر تبریز، توضیح داد: موضوع احداث پروژه در کمیسیون عمران بررسی شده و شرکت طراح توضیحات لازم را در خصوص این پروژه ارائه داده است؛ کلیات اجرای پروژه تصویب شده و تنها مشکلی که وجود دارد بحث نحوه طراحی المان‌ است.

در ادامه «ایرج شهین باهر» شهردار تبریز در پاسخ به انتقادات وارده گفت: اجرای این پروژه توسط شهرداری تبریز آغاز شده و در ادامه شهرداری در هر مرحله که بخش خصوصی اعلام آمادگی کند آماده مشارکت با بخش خصوصی است؛ این طراح چندین پروژه‌ را در سطح کشور اجرا کرده‌ است و به علت کمبود فصل کاری در تبریز می‌خواهیم کار‌های اداری و تصویب پروژه‌ را سریعتر‌ انجام دهیم تا به طور کامل بتوانیم در فصل کاری پروژه‌ را اجرا کنیم.

فرج محمد قلیزاده نیز در ادامه متذکر شد: در برآورد هزینه‌های اجرای پروژه باید دقت کرد! اجرای این پروژه با ۶۰ میلیارد تومان امکان پذیر نیست و حداقل ۳۰۰ میلیارد باید برای آن هزینه کرد که نهاد‌های دولتی و شهرداری در اجرای چنین پروژه‌هایی موفق نخواهند بود و این امر نه تنها در ایران که در همه‌جای دنیا این چنین است!

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی شهرداری اگر بخواهد بودجه بالایی صرف اجرای این پروژه کند باید بسیاری از پروژه های عمرانی‌ خودرا‌ رها کند! پیشنهاد می‌دهم در اجرای پروژه تجدید نظر شود و این پروژه به صورت مشارکتی با بخش خصوصی اجرا شود و اعلامیه مشارکت داخلی و خارجی صادر شده تا سرمایه گذاران در این کار مشارکت کنند.

نهایتاً اجرای پروژه‌های پل معلق مرزداران و پل غیرهمسطح شهدای ارتش به کمیسیون عمران ارجا‌ع شد.

انتهای پیام/