ضعف در حوزه آموزش از مشکلات اصلی بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی آذربایجان‌شرقی است
ضعف در حوزه آموزش از مشکلات اصلی بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی آذربایجان‌شرقی است
مدیرکل سازمان فنی‌‍وحرفه‌ای آذربایجان‌شرقی از مشکلات مهم بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای صنفی در سطح استان را حوزه آموزش برشمرد.

به گزارش شمس، علی مشایخی در جمع مربیان و کارکنان مرکز آموزش فنی وحرفه ای و آموزشگاه‌های آزاد شهرستان اهر ضمن گرامیداشت هفته ملی مهارت و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: عدم وجود نیروی‌های کار ماهر، متعهد و متخصص در بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای صنفی باعث مشکلاتی شده‌اند که در این راستا تربیت نیروی کار ماهر، متعهد و متخصص جهت رفع نیاز بازار کار، صنایع و نیز ایجاد اشتغال با تکیه بر توانمندی جوانان ایرانی را جزو وظایف کاری مراکز آموزش فنی وحرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد برشمرد.

وی در ادامه بیکاری جوانان را دغدغه مهم مسئولان ذکر کرد و افزود: مهارت آموزی از اصلی‌ترین راه برای فرار از بیکاری است که زیربنای مهارت آموزی نیز آموزش می‌باشد.

مشایخی گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی به عنوان متولی آموزش‌های مهارتی و مهارت محور و اشتغال دانش بنیان همه‌ی تلاش خود را در راستای ایجاد فرصت‌های اشتغال برای جوانان استان فراهم خواهد کرد.

وی همچنین بر تقویت و ایجاد فضای رقابتی و توسعه‌ای مراکز آموزش فنی وحرفه ای و آموزشگاه‌های آزاد در شهرستان ها تاکید کرد و آن را فرصتی مناسب برای پایان دادن به انحصار آموزش‌های بسته و مستقیم در جهت ایجاد اشتغال برای جوانان و توسعه مشاغل خانگی عنوان کرد.

مشایخی در ادامه از اجرای طرح “کم سرمایه بر” برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای مهارت آموزان و دانش آموختگان فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: در این طرح با کمترین سرمایه نیز می توان کسب و کار ایجاد کرده و در راستای اشتغال جوانان گام موثر برداشت.

وی ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه ای و افتتاح نمایشگاه و آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای (کارآفرین) در شهرستان اهر را فرصتی مناسب در تحقق شعار سال که اشتغال آفرینی درمدار دانش بنیان است، عنوان کرد و گفت: با پیوست مهارت آموزی و حمایت همگانی خصوصاً ظرفیت بازاریان در کمک به آموشگاه‌های فنی و حرفه ای شاهد موفقیت این شهرستان در سطح کشور در این زمینه باشیم.

وی در پایان شهرستان اهر را نگین سرسبز منطقه ارسباران و دروازه ورود به طبیعت بهشتی منطقه برشمرد و با اشاره به ظرفیت های بالای این شهرستان در حوزه های مختلف خصوصا در حوزه گردشگری افزود: امیدواریم با تکیه بر توان تورریستی این شهرستان و شهرستان‌های مجاور این شهرستان به عنوان مرکز و دفتر گردشگری در منطقه و استان شناخته شود.

انتهای پیام /