ضرورت رفع سریع نواقصات و مشکلات فاز اول تصفیه خانه فاضلاب اهر
ضرورت رفع سریع نواقصات و مشکلات فاز اول تصفیه خانه فاضلاب اهر
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجا‌‌ن‌شرقی بر ضرورت رفع سریع نواقصات و مشکلات فاز اول تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش شمس، محمد باقر هنربر در جلسه مدیریت بحران شهرستان اهر با محوریت بوی نامطبوع و ساماندهی کانال ها و هدایت پساب خانه ها به شبکه فاضلاب شهری شهرستان اهر گفت: برای حل مشکل بوی نامطبوع سطح شهر اهر در این جلسه هشت مصوبه به تصویب رسید که برای حل این مشکل باید کلیه مسئولان و ادارات ذی‌ربط استانی و شهرستانی همکاری جدی داشته باشند.

وی از جمله مصوبات مهم این جلسه را تشکیل کارگروه تیمی متخصص متشکل از اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز، محیط زیست، آب و فاضلاب استان، معاونت بهداشتی علوم پزشکی، شهرداری اهر، فرماندار و اداره آب منطقه‌ای اهر و زمین شناسی، جهاد کشاورزی و مدیر بحران است که ظرف ۴۸ ساعت با انتخاب اعضا و نماینده و معرفی آنها به فرماندار و مدیریت بحران در مدت ۵ روز علت یابی و نتیجه بررسی را به فرمانداری و مدیریت بحران اعلام کنند و دومین مورد رفع سریع نواقصات و مشکلات مربوط به فاز اول تصفیه خانه و همچنین اختصاص اعتبارات لازم برای ایجاد فاز دوم تصفیه خانه که اقدامات اساسی در این خصوص صورت گرفته و هم اکنون این طرح در ماده ۲۳ می باشد و حتما پیگیر موضوع برای رفع مشکل هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجا‌‌ن‌شرقی در ادامه از دیگر مصوبات جلسه را تکمیل انشعابات شبکه فاضلاب برای ۵۰۰۰ خانوار باقی مانده در شهرستان اهر عنوان کرد و از شهرداری و شرکت آب و فاضلاب این شهرستان خواست با تخفیفات و مساعدت های لازم تا پایان سال جاری مشکل انشعاب فاضلاب این خانوار را نیز حل کنند تا با ورود آب فاضلاب آنها به جوی ها و چاه های جذب که باعث به خطر افتادن سلامت مردم می شود جلوگیری شود.

وی دیگر مصوبات را اجرای دستور استاندار در خصوص پاکسازی ماندآب، لایروبی رودخانه ها، کانالها، آبراهه ها، دهانه کانال ها و غیره جهت پیشگیری با بحران ها و انتشار بوی نامطبوع عنوان کرد و در ادامه خواستار تشکیل کارگروه سلامت برای بررسی جوی ها و چاه های جذب و حذف این موارد شد.

هنربر همچنین به تعیین تکلیف قنات های رها شده در سطح استان و شهرستان ها نیز اشاره کرد و خواستار تهیه نقشه قنوات در سطح استان آذربایجان شرقی شد تا با تهیه این نقشه و ارائه آن به فرمانداری و شهرداری در موقع ساخت و ساز و صدور پروانه تصمیم‌گیری های اساسی صورت گیرد.

وی افزود: متاسفانه در گذشته ساخت و سازهای انجام شده در برخی نقاط و محله های تبریز به دلیل عدم وجود نقشه و مطالعه محل، ساختمان ها روی قنوات احداث شدند و هرلحظه خطر تخریب و حادثه دارد، لذا از مسئولان ذیربط درخواست داریم نقشه قنوات سطح استان را ظرف یک هفته تهیه و در اختیار فرمانداری ها و شهرداری ها بگذارند تا در موقع صدور پروانه این مکان ها مشخص باشند و تدابیر لازم اتخاذ شود.

این مقام مسئول، در خصوص کانال های سرباز نیز گفت: برای پوشاندن این کانال ها نیز طبق مساعدت انجام شده از محل اعتبار سازمان مدیریت بحران کشور رقمی تخصیص یافته که در صورت اختصاص حتما برای این منظور استفاده خواهد شد.

وی در ادامه سلامت مردم را خط قرمز عنوان کرد و گفت: جهاد کشاورزی موظف است نسبت به جلوگیری از استفاده کشاورزان از آبهای آلوده جوی ها و کانال ها اقدام نمایند تا خدای نکرده سلامت مردم به مخاطره نیفتد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجا‌‌ن‌شرقی در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های صادقانه مجموعه آب منطقه ای استان در پیک گرما و پیک شیوع بیماری کرونا که با وجود مصرف زیاد آب توسط مردم این مجموعه مدیریت خوب و جهادی انجام داده‌اند.

انتهای پیام /