ضرورت راه اندازی نیروگاه‌‌‌های خورشیدی در آذربایجان شرقی/ به فکر صنعت توریسم در پساکرونا هستیم
ضرورت راه اندازی نیروگاه‌‌‌های خورشیدی در آذربایجان شرقی/ به فکر صنعت توریسم در پساکرونا هستیم
عابدین خرم با بیان اینکه یکی از چالش های استان تامین انرژی به ویژه در حوزه برق و گاز است گفت: غفلت بزرگی در ۱۰ سال گذشته اتفاق افتاده است یعنی ما یک عقب افتادگی در حوزه برق داریم.

به گزارش شمس، عابدین خرم در هشتادمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی با اشاره به مزایای ورود صنایع به بورس اظهار داشت: زمانی که محصولات کارخانه‌‌‌های مادر در بورس عرضه می‌شود به صورت طبیعی دست دلالان و واسطه‌ها قطع می‌شود که در این میان نارضایتی برخی از صنایع از این موضوع برای ما مقداری ابهام دارد.

استاندار آذربایجان شرقی به ذخایر گندم نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ذخایر گندم کشور خوب است و در این زمینه واردات نیز انجام می‌شود.

وی با بیان این که یکی از چالش‌‌‌های استان تامین انرژی به ویژه در حوزه برق و گاز است، تاکید کرد: غفلت بزرگی در ۱۰ سال گذشته اتفاق افتاده است یعنی ما یک عقب افتادگی در حوزه برق داریم.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در خصوص راه اندازی نیروگاه‌‌‌های انرژی خورشیدی با شرکتی قرارداد بسته ایم که این شرکت آماده است برای ۶ ماه تا ۵۰ مگاوات تحویل دهد. ما باید از این شرکت‌ها استقبال کنیم که از ما گاز و پست‌‌‌های قوی آنچنانی نیز نمی‌خواهند.

وی افزود: برای مزرعه خورشیدی تنها مکان نیاز است که در این زمینه منابع طبیعی را موظف کرده ایم مکان‌ها را نیز تامین کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که فرموده اند صنعت فرش در کشور ما یکی از مهم‌ترین نمادهای فرهنگی، ملی و هنری است ولی امروز متاسفانه به دلیل مشکلاتی که در کشور به وجود آمده است،جایگاه این صنعت در بازار، تولید و اشتغال ضعیف شده است.

خرم افزود: باید به صورت ویژه در استان جلسات اختصاصی داشته باشیم و ببینیم چه اقداماتی می‌توانیم برای حل مشکلات این صنعت داشته باشیم.

وی ادامه داد: سن افرادی که در این صنعت کار می‌کنند بسیار بالا رفته و جوانان دیگر رغبت فعالیت در این حوزه را ندارند. باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین ضمن تبریک برای کسب رتبه برتر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در کشور گفت: اخبار اتاق را به دقت پیگیری می‌کنیم که فعال شدن مرکز پژوهش‌‌‌های اتاق اتفاق بسیار مبارکی است. اتاق قرارگاه اقتصادی است و اگر بخواهیم یک پایه اساسی برای رونق و رشد اقتصادی باشد، این موضوع با حرف انجام نمی‌شود، باید ببینیم چه اقداماتی را در این زمینه باید انجام دهیم.

خرم افزود: این قرارگاه اقتصادی باید یک مرکز بالندگی، پویایی و رشد اقتصادی در استان باشد به طوری که باید در بسیاری از حوزه‌‌‌های اقتصادی مانند فرش، صنایع دانش بنیان و گردشگری فعال شویم.

وی با اشاره ای به بخش مسکن نیز گفت: در بخش مسکن، طرح جهش مسکن فرصت طلایی ایجاد شده به طوری که سرمایه گذاران خیلی خوبی نیز پای کار آمدند که عمدتا از بخش خصوصی هستند. در این میان دولت نیز عزم خود را جزم کرده که بازار مسکن را از حالت سرمایه ای خارج کند.

خرم افزود: در حال حاضر در اثر اقداماتی که دولت سیزدهم انجام داده به یک مرحله پایدار رسیده ایم که امیدواریم این وضعیت به جایی برسد که زندگی عادی و طبیعی ادامه داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: فعال کردن صنعت توریسم برای دوران پساکرونا باید جدی دنبال شود که برای این کار یک طرح لازم داریم تا شاهد رونق صنعت گردشگری باشیم.

وی با بیان این که در بخش معدن یک ظرفیت استثنایی داریم، تاکید کرد: باید در انجام کارها به مرحله ای برسیم که برای مثال اگر بعد از ۶ ماه گزارش می‌دهیم تفاوت را احساس کنیم. دولت در لایحه سال آینده هم برای استان، رشد ۸ درصدی را پیشنهاد کرده که این کار سختی است ولی اگر مشکلات بخش خصوصی و سرمایه گذاران استان بر طرف شود، این موارد دست یافتنی هستند.

انتهای پیام/