ضرورت جابه‌جایی شهروندان مناطق حاشیه‌نشین
ضرورت جابه‌جایی شهروندان مناطق حاشیه‌نشین
وزیر کشور امروز از پروژه گلستان شهدای ستارخان و مناطق حاشیه‌نشین شهر بازدید و قول مساعد برای تخصیص اعتبار برای این پروژه‌ها داد.

به گزارش شمس، احمد وحیدی امروز در اولین بازدید خود به همراه مدیران شهری از پروژه‌های شهری تبریز، پروژه گلستان شهدای ستارخان و مناطق حاشیه‌نشین شهر بازدید کرده و قول مساعدت برای پیگیری تخصیص اعتبار دولتی برای این پروژه‌ها را داد.

وی با اشاره به اینکه جابه‌جایی شهروندان از مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده برای جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از بلایای طبیعی ضروری است، اظهار داشت: این موضوع یکی از مطالبات مهم از شهرداری ها بوده ولی شهرداری ها نیز به لحاظ مالی با کمبود اعتبار مواجه بوده و دستشان بسته است.

وحیدی، با بیان اینکه مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده به معضلی برای شهرداری ها تبدیل شده است، ادامه داد: نسبت به سندهای مالکیت در مناطق حاشیه نشین نیز باید فکری شود.

وزیر کشور در راستای بیست و سومین سفر استانی رییس جمهور و اعضای کابینه دولت سیزدهم امروز در تبریز به سر می برد.

پروژه گلستان شهدای ستارخان، یکی از مطالبه‌های شهروندان ساکن در حوزه استحفاظی شهرداری منطقه ۱۰ است.

علاوه بر تملک این پارک، پارک ۳۵ هزار متر مربعی، فضای بازی کودکان، زمین ورزشی، فضای فرهنگی و کتابخانه در دل فضای سبز احداث و در اختیار شهروندان قرار گرفته است. احداث مخزن آب، ساماندهی مزار شهدا، اجرای جدول فانتزی، تعبیه مبلمان شهری مناسب، کاشت فضای سبز، رنگکاری دیوارهای پیرامون پارک و کف‌سازی درون پارک دیگر اقدامات شهرداری در این پارک محله ای است.

شهر تبریز با ۲۵۰۰ هکتار بافت حاشیه‌نشین و با جمعیت ۴۰۰ هزار نفری ساکن در محلات بافت، یکی از شهرهای کشور است که بیشترین جمعیت حاشیه‌نشینی را دارد. طرح جابه‌جایی و اسکان ساکنان این مناطق در دیگر واحدهای تازه احداث شده و اختصاص زمینی به مساحت ۱۳۵ هکتار برای ساخت شهرک جوانان و پروژه‌ اسدگلی از جمله پروژه‌های بازآفرینی شهرداری تبریز است که در دست مطالعه و یا اجرا قرار دارد.

انتهای پیام /