ضرورت تشکیل کمیته پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور
ضرورت تشکیل کمیته پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از تلاش این سازمان به بالا بردن میزان تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری به حدود 1.8 همت خبر داد و گفت: پیگیری جذب اعتبارات مصوب مهم تر از تصویب اعتبارات است.

به گزارش شمس، محمد فرشکاران ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: پیشنهاد تخصیص ۱.۳ همتی اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان از طرف سازمان برنامه و بودجه ارائه شده اما با رایزنی‌های صورت گرفته تلاش داریم، این میزان تخصیص را به ۱.۸ همت ( هزار میلیارد تومان) افزایش دهیم.

وی افزود: فصل کاری در استان سردسیر آذربایجان شرقی ۷ تا ۸ ماه است؛ یعنی در ۲۴ ماه فقط۱۲ ماه فرصت کاری داریم و در واقع در سال ۱۴۰۱ فقط ۴ تا ۵ ماه از توان کاری استان باقی مانده است.

فرشکاران اذعان داشت: بعد از تخصیص ۱.۳ همتی اعتبارات سفر در مرحله اول، نوع برخورد دستگاه های اجرایی مرکز و تامین اعتبار از محل اعتبارات مازاد، بسیار مهم خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی پیشنهاد کرد: کمیته پیگیری مصوبات سفر متشکل از استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دستگاه‌های اجرایی و دیوان محاسبات تشکیل یابد تا از بتوانیم از مجموع اعتبارات در پروژه ها استفاده کنیم.

این مسوول متذکر شد: اگر اعتبار تخصیصی در مدت خاصی که سازمان برنامه و بودجه اعلام می کند از طریق دستگاه مربوطه جذب نشود و رسوب کند، از حساب دستگاه مربوطه خارج و به پروژه های دیگر تزریق خواهد شد.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی سهم اعتباری وزارتخانه های مربوطه را به جد پیگیری و دریافت کنند، تصریح کرد: اگر تخصیص ۱.۳ همتی به موقع جذب نشود و بازخورد مناسبی در استان نداشته باشد سایر مراحل تخصیص اعتبارات را هم تحت الشعاع قرار می دهد.

انتهای پیام/