ضرورت ایجاد ساختار قوی برای مدیریت در مواقع بحرانی
ضرورت ایجاد ساختار قوی برای مدیریت در مواقع بحرانی
استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم ایجاد ساختار قوی برای مدیریت در مواقع بحرانی تاکید کرد.

به گزارش شمس، محمدرضا پورمحمدی ظهر پنج شنبه در کارگاه تخصصی تجارب و درس‌آموخته‌های زمین‌لرزه در شهرستان‌های میانه و سراب اظهار داشت: بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در پیشگیری از خسارات جانی و مالی در زمان حوادث طبیعی اهمیت ویژه ای دارد که نمونه آن را در زلزله اخیر در دو شهرستان میانه و سراب دیدیم به گونه‌ای که هیچ کدام از خانه‌های روستایی بازسازی شده دچار آسیب جدی نشدند.

وی با اشاره به تلفات پایین این زمین لرزه گفت: خدا را شکرگزاریم که تلفات این زمین لرزه نسبت به شدت و وسعت آن بسیار کم بود هر چند جان باختن حتی یک نفر نیز مصیبت بار است.

پورمحمدی همچنین در خصوص تعداد مصدومین این حادثه نیز گفت: ۵۹۰ نفر در این حادثه دچار مصدومیت شدند که با تلاش و حضور به موقع نیروهای امدادی در سریع‌ترین زمان مداوا شدند.

توزیع ۳۷۰۰ چادر و وسایل گرمایشی در هفته نخست

وی از تلاش‌های صورت گرفته توسط تمامی ارگان‌ها به خصوص نیروهای امدادی، سپاه، ارتش، بسیج و همکاران ادارات قدردانی کرده و گفت: در زمینه اسکان نیز بلافاصله پس از حادثه و با همکاری ستاد مدیریت بحران و همدلی مردم، عملیات اسکان اضطراری آغاز شده و در هفته نخست بیش از سه هزار و ۳۷۰ چادر و وسایل گرمایشی در منطقه توزیع شد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: پس از اسکان اضطراری نوبت به اسکان موقت رسید که برای خانوارهای متقاضی ساخت مسکن موقت اتاقک‌هایی به ابعاد ۱۲ مترمربع توسط بنیاد مسکن ساخته شده است، همچنین پرداخت تسهیلات بلاعوض ۱۰ میلیون تومانی به خانواده‌های متقاضی آغاز شده و به زودی تسهیلات مورد نظر به تمامی متقاضیان پرداخت می‌شود.

سکونت زلزله زدگان در چادر به دلیل نداشتن مسکن موقت نیست

وی افزود: هیچ خانواده‌ای در مناطق زلزله‌زده به دلیل نداشتن مسکن موقت در چادر سکونت ندارد و اگر گاهی، برخی افراد را می‌بینیم که چادرهای خود را برپا نگه داشته اند به خاطر ترس از ناامن بودن محل سکونتشان است.

پورمحمدی بر تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد و ایجاد یک ساختار قوی برای مدیریت در مواقع بحرانی تاکید کرده و این سازمان‌ها را دارای نقشی ویژه در مدیریت بحران دانست.