ضرورت انعقاد قرارداد همکاری درازمدت بین ایران و ترکیه/ پیش بینی تراز مالی ۳۰ میلیارد دلاری برای همکاری های مشترک
ضرورت انعقاد قرارداد همکاری درازمدت بین ایران و ترکیه/ پیش بینی تراز مالی ۳۰ میلیارد دلاری برای همکاری های مشترک
نماینده مردم تبریز ، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولویت توسعه روابط با همسایگان در سیاست خارجی دولت سیزدهم گفت: بر اساس پیوندهای دیرینه و برادری که بین ایران و ترکیه وجود دارد، انعقاد قرارداد همکاری درازمدت بین ۲ کشور ضروری است.

به گزارش شمس، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش بینی تحقق تراز مالی ۲۰ تا ۳۰ میلیاردی میان ایران و ترکیه، بیانگر عمق روابط راهبردی میان ۲ کشور بوده و لازم است قرارداد همکاری درازمدت میان آنها پیش‌بینی شود.

وی افزود: مقام های ۲ کشور در سال‌های گذشته تراز مالی ۲۰ میلیاردی را برای همکاری‌های مشترک پیش بینی کردند که بیانگر تمایل جدی ترکیه و ایران به توسعه مناسبات اقتصادی است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: این مهم در حالی است که اکنون با توجه به سیاست همسایه محوری دولت سیزدهم این رقم می تواند به ۳۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

حجت الاسلام تاج الدینی با اشاره به اینکه ایران و ترکیه اهداف راهبردی دارند که برای تحقق آنها نیاز به همکاری دوجانبه تنگاتنگ است، بیان‌کرد: بر این اساس در ماه های اخیر شاهد رفت و آمدهای دیپلماتیک مقامات ۲ کشور در سطوح مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه ایران و ترکیه ظرفیت های بالقوه چشمگیری برای تقویت های همکاری های دوجانبه در عرصه‌هایی مانند انرژی، اقتصاد و بانک دارند، اظهار کرد: باید اذعان کرد همکاری راهبردی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه برای بسیاری از کشورها خبر خوبی نیست از این رو مشاهده می‌شود که در چند وقت گذشته سیاست ایران هراسی پررنگ‌تر اجرایی می شود تا تنش ها نسبت به کشورمان در منطقه افزایش یابد.

حجت الاسلام تاج الدینی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد باید قرارداد همکاری درازمدت میان ۲ کشور پیش بینی شود تا همکاری های مشترک در چارچوب مشخصی تداوم یابد.

انتهای پیام/