ضربه جایگاه تک‌سکو به تبریز
ضربه جایگاه تک‌سکو به تبریز
سلمان امیری گفت: احداث جایگاه تک‌سکو سوخت جزو اختیارات شورا و شهرداری نیست. از نظر زیست‌محیطی و پزشکی نیز احداث جایگاه تک‌سکو در محل نامناسب به‌ضرر اهالی است چراکه ذرات معلق بنزین سرطان‌زاست و به ریه‌ افراد آسیب می‌زند.

«سلمان امیری» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در واکنش به‌طرح احداث جایگاه‌های تک‌سکو، اظهار داشت: در این موضوع پای شرکت‌های برندینگ و رانتی در میان است که به‌اسم سرمایه‌گذاری افراد را اغفال می‌کنند. شاید نیت افراد حامی این طرح خیر باشد و فکر کنند سرمایه‌گذاری رخ می‌دهد اما در عمل آنچه اتفاق می‌افتد فاجعه است.

وی با بیان اینکه یکی از اعضای شورای شهر تبریز گفته است با این طرح در ۱۰، ۲۰ نقطه شهر کنار خیابان‌ها جایگاه تک سکو احداث می‌شود، گفت: ای کاش قبل طرح این صحبت‌ها اندکی مطالعات انجام می‌شد چراکه این تک سکوها را که در اصفهان گذاشته‌اند، به شعاع ۱۰۰ متر از این سکوها، تمامی درختان خشکیده‌اند.‌

رئیس اتحادیه جایگاه‌های سوخت آذربایجان‌شرقی در ادامه عنوان کرد: امنیت تک‌سکو با ۳۰ هزار لیتر بنزین چگونه تامین خواهد شد؟ جایگاه تک‌سکو چگونه می‌خواهد بدون سامانه‌ی هوشمند فعالیت کند؟ این طرح از نظر HSE و آتش‌نشانی مشکل دارد.‌

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران و شرکت‌های احداث کننده این سکوها به مراکز قدرت وصل هستند و به‌سبب ارتباط با بازنشستگان ارشد وزارت نفت و رانت‌خواران و شرکت‌های خلق الساعه، کسی جلودارشان نیست، مطرح کرد: سرمایه‌گذار می‌گوید در هر سکو برای یک نفر اشتغال ایجاد می‌‎شود، اما از جایگاه‌های دیگر ۳ نفر باید تعدیل نیرو و اخراج شوند. کارمزدی که وزارت به جایگاه‌ها می‌دهد در قبال هزینه‌ها بسیار پایین است و اکثر ورشکسته‌اند.

امیری افزود: احداث جایگاه تک‌سکو سوخت جزو اختیارات شورا و شهرداری نیست. از نظر زیست‌محیطی و پزشکی نیز احداث جایگاه تک‌سکو در محل نامناسب به‌ضرر اهالی است چراکه ذرات معلق بنزین سرطان‌زاست و به ریه‌ افراد آسیب می‌زند. اصلا احداث جایگاه سوخت باید در کمیته حمل‌ونقل استانداری آذربایجان‌شرقی مصوب شود. شرکت نفت و کمیته نیازسنجی بررسی کند و ببیند اصلا این منطقه نیاز به جایگاه سوخت دارد یا نه، بعد اجازه ایجاد جایگاه را بدهند.

انتهای پیام /