ضربه‌ی شورای ائتلاف انقلاب تبریز به نیروی انقلابی/ سعیدی غایب بزرگ انتخابات مجلس یازدهم
ضربه‌ی شورای ائتلاف انقلاب تبریز به نیروی انقلابی/ سعیدی غایب بزرگ انتخابات مجلس یازدهم
پرونده انتخابات مجلس یازدهم با تایید شورای نگهبان در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو بسته شد و نهایتاً سعیدی با اشتباه استراتژیک شورای ائتلاف انقلاب تبریز غایب بزرگ مجلس یازدهم لقب گرفت.

سیاسی شمس: صحت انتخابات مجلس یازدهم در تبریز، آذرشهر و اسکو توسط شورای نگهبان تایید شد و بدین‌ترتیب آقایان مسعود پزشکیان، احمدعلیرضا بیگی، روح‌الله متفکرآزاد، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، محمدحسین فرهنگی و علیرضا منادی به‌عنوان ۶ منتخب این حوزه در مجلس یازدهم حضور خواهند داشت.

بررسی اجمالی وضعیت منتخبان نشان می‌دهد تنها روح‌الله متفکرآزاد سابقه‌ی حضور در خانه ملت را ندارد و ۵ منتخب دیگر در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی حضور داشته‌اند و انتخاب تعدادی از آنان به‌عنوان رئیس‌ کمیسیون و حتی عضو هیئت رئیسه‌ در مجلس آتی دور از انتظار نیست.

متفکرآزاد با اینکه چهره‌ی جوان و در قیاس با سایر منتخبان کم تجربه است اما از اعتماد و پشتوانه‌ی مردمی بسیاری برخوردار می‌باشد به طوریکه با کسب ۱۰۵ هزار رأی بالاتر از افراد سرشناسی همچون میرتاج‌الدینی، فرهنگی و منادی قرار گرفته و مردم در قیاس با سایر منتخبان شاید بیشترین انتظار را از او دارند.

یکی از بزرگ‌ترین غایبان مجلس یازدهم «محمداسماعیل سعیدی» است و با تایید انتخابات توسط شورای نگهبان به نظر می‌رسد اعتراض او به‌جایی نخواهد رسید و این‌بار «علیرضا منادی» به‌جای او در بهارستان نقش ایفا خواهد کرد. سعیدی در این دوره از انتخابات هزار و سیصد رأی از منادی کم آورد و ضربه‌ی شورای ائتلاف انقلاب تبریز را خورد! فی‌الواقع چنانچه شورای ائتلاف مرتکب اشتباه نمی‌شد و «عشرت شایق» را به‌جای «محمداسماعیل سعیدی» در لیست قرار نمی‌داد، نماینده فعلی تبریز، آذرشهر و اسکو می‌توانست با آراء بالاتر و شاید به‌عنوان نفر چهارم و پنجم به مجلس راه یابد.

علی‌ایحال پرونده انتخابات با تمامی فراز و نشیب‌هایی که داشت در حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو بسته شد و حال مردم از منتخبان انتظارات بیشتری دارند و معتقدند اشتباهات مجلس دهم در مجلس یازدهم و با اکثریتی تصمیم‌ساز نبایستی تکرار شود.

انتهای پیام/