صف‌های طولانی نان غیر قابل توجیه است/ سهمیه آرد آذربایجان‌شرقی نسبت به سایر استان‌ها کمتر است!
صف‌های طولانی نان غیر قابل توجیه است/ سهمیه آرد آذربایجان‌شرقی نسبت به سایر استان‌ها کمتر است!
رئیس شورای شهر تبریز گفت: فرماندار باید چاره کند و نظارت را قوی کند، میترسم که بگویم که احتمال نفوذ وجود دارد تا مردم ناراضی شوند، باید برای این مسائل چاره اندیشی شود.

به گزارش شمس، دستور جلسه اول امروز شورای شهر تبریز بررسی مشکلات موجود در امر تهیه و توزیع آرد و نان بود.

“علی جعفری آذر” فرماندار کلانشهر تبریز ابتدا ضمن توضیحی از وضعیت آرد و نانوایی های سطح شهر، گفت: مشکلی بنام کمبود نان در تبریز نداریم و مردم هر چه نان بخواهند وجود دارد و از این بابت هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تا سال ۸۸ دولت های مختلفی که بر سر کار آمده اند نظارت متفاوتی را بر اجرای قیمت نان داشته اند و این قیمت تا ۸۸ تک نرخی بوده است و با اجرای هدفمندی یارانه ها، قیمت آرد آزاد شد و تا سال ۹۳ این روند ادامه داشته است.

جعفری آذر توضیح داد: از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱، قیمت آردی که ۲۵۰۰ تومان بود ۱۲ هزار و ۵۰۰  تومان شد.

وی افزود: در شهرستان تبریز بیش از ۲ هزار نانوایی به دستگاه های جدید کارتخوان مجهز شده اند و در دو دوسال اخیر قیمت نان افزایش پیدا نکرده است.

سپس “عباسوند” رییس اتحادیه نانوایان با ارائه مشکلاتی که وجود دارد تصریح کرد: در سه منطقه شهری مشکل داریم، شهرک خاوران بدون هیچ مکان خدماتی است و هیچ کس رغبت به سرمایه‌گذاری ندارد، شهرک مرزداران و نصر نیز نوعی از این مشکل را دارند.

سپس “رسول برگی” رییس شورای شهر با انتقاد از وضعیت توزیع نان، گفت: صف های طولانی نان برای مردم غیر قابل توجیه است.

وی افزود: مردم برای خرید ۲۰ قرص نان باید مدت طولانی در صف نان باشند.

برگی اضافه کرد: با توجه به برخی از آمار هایی که داریم نشان از این است که نظارتی وجود ندارد.

وی گفت: فرماندار باید چاره کند و نظارت را قوی کند، میترسم که بگویم که احتمال نفوذ وجود دارد تا مردم ناراضی شوند، باید برای این مسائل چاره اندیشی شود.

رییس شورای شهر تبریز تاکید کرد: بروکراسی فرایند توزیع نان به نانوایان امین باید کاهش یابد، از ظرفیت بسیج در این زمینه باید استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طبق گفته مسئولین نان استان، سهمیه آرد استان آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان ها کمتر است! باید نمایندگان در این رابطه تلاش کنند.

انتهای پیام/