صفر تا صد جزئیات طرح رتبه بندی معلمان
صفر تا صد جزئیات طرح رتبه بندی معلمان
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی متوسط دریافتی اعضای آموزش و پرورش را در حال حاضر، ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواند و افزود: با اجرای رتبه بندی معلمان، حداقل حقوق معلمان، هشت میلیون و ۸۰ هزار تومان خواهد بود، به شرطی که در رتبه بندی، رتبه بگیرد.

به گزارش شمس؛ «علیرضا منادی» در جمع خبرنگاران در نشست تشریح جزئیات و شفاف سازی کم و کیف رتبه بندی معلمان با بیان این که  ۷۳۳ هزار نفر معلم رتبه بندی شده اند، گفت: این طرح مخالف های جدی نیز داشت که خوشبختانه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از پس همه این ها برآمد.

وی با بیان این که رتبه بندی دو حالت دارد، افزود: حالت اول، معلم مثل هر کارمند دولت دیگری حقوقش را می گیرد که در ماده ۶ این قانون آوردیم؛ و حالت دوم، به جای ۶ سال، در این طرح معلمان، هر پنج سال رتبه بندی خواهند شد تا قبل از بازنشستگی از رتبه استاد معلم بهره مند شود.

منادی ادامه داد: برای عده ای از معلمان که شامل معلمان ابتدایی، معلمان استثنایی و نیز معلمان مناطق محروم می شوند، رتبه بندی هر چهار سال و نیز برای معلمان نخبه، سه سال است.

عنوان آخرین مدرک تحصیلی، ملاک رتبه بندی

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان این که عنوان آخرین مدرک تحصیلی در رتبه بندی معلمان لحاظ خواهد شد، تصریح کرد: ۶ ساعت به ساعات کاری معلمان افزوده شده بود، ولی با پیگیری ها این ۶ ساعت نیز حذف شد. چرا که رتبه بندی به منظور افزایش کیفیت تحصیلی، عملکرد رقابتی معلمان، توسعه مستمر و شایستگی معلمان انجام شده است.

وی در ادامه سخنان خود به مشکلات فصل هفت ماده این قانون اشاره کرد و اذعان داشت: مشکل اصلی ما نحوه رتبه بندی معلمان بود. اولین لایحه، اتصال معلمان به آموزش عالی بود. چرا که معلم مهم ترین عنصر نظام آموزش و پرورش کشور است‌.

نباید اختلاف حقوق دریافتی معلمان و اساتید بیش از ۲۰ درصد باشد

منادی با بیان این که کلا ۷۳۳ هزار معلم در آموزش و پرورش فعالیت دارند، ادامه داد: ۵۳۸ و ۲۴۸ هزار معلم در آموزش و پرورش فعالیت دارند که متوسط دریافتی آنان، ۶ میلیون و ۸۶۳ هزار تومان است. همچنین ۷۲۰ هزار معلم در آموزش و پرورش فعالیت دارند که هم متوسط دریافتی آنان هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. با این حساب، آمار دقیق معلمان و میزان دریافتی آنان مشخص شد.

وی آموزش را بخشی از فعالیت اساتید دانشگاه عنوان کرد و افزود: در این بین نباید آموزش و پرورش نادیده گرفته شود و نباید دریافتی معلمان با اساتید دانشگاه که مبدا ما اساتید دانشگاه تهران بود، بیش از ۲۰ درصد اختلاف داشته باشد تا عدالت رعایت شود.

به عنوان مثال، وقتی رتبه معلمی به آموزش یار ارتقا یافت،  حقوق وی ۱۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

حداقل حقوق معلمان، هشت میلیون و ۸۰ هزار تومان

منادی متوسط دریافتی اعضای آموزش و پرورش را در حال حاضر، ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواند و افزود: با اجرای رتبه بندی معلمان، حداقل حقوق معلمان، هشت میلیون و ۸۰ هزار تومان خواهد بود، به شرطی که در رتبه بندی، رتبه بگیرد و همه ساله متناسب با تغییرات حقوق اساتید دانشگاه، حقوق معلمان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/