صدور کارت بازرگانی برای افراد غیرتاجر/ افزایش کارت‌های بازرگانی جعلی
صدور کارت بازرگانی برای افراد غیرتاجر/ افزایش کارت‌های بازرگانی جعلی
خلیل‌الهی گفت: مبنای بسیاری از تخلفات صدور کارت بازرگانی برای افراد غیرصالح و یا انجام فعالیت با کارت بازرگانی جعلی است.

به گزارش شمس، «موسی خلیل‌الهی» در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه خوشبختانه قانونگذار تعریف مشخصی از تاجر در قانون ارائه کرده است، اظهار داشت: گاه به افرادی کارت بازرگانی داده شده که بر اساس تعریف قانونی، تاجر نیستند، از این رو اگر شاخصه‌های قانونی در فرآیند اعطای کارت بازرگانی رعایت شده و به افراد دارای صلاحیت کارت بازرگانی داده شود، بسیاری از تخلفات حل می‌شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در نشست بررسی موضوع کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای و جعلی با بیان اینکه متاسفانه کارت‌های بازرگانی جعلی و یکبار مصرف به یک دغدغه و معضل در کشور تبدیل شده است، متذکر شد: با توجه به اینکه حقوق گمرکی و دولتی از این طرقی قابل وصول نبوده، از این رو امور مالیاتی کشور ضربه می‌خورد.

وی افزود: مبنای بسیاری از تخلفات کارت‌های بازرگانی مربوط به افراد غیرصالح بوده و اگر مراحل و نحوه صدور کارت های بازرگانی اصلاح شود، مابقی مراحل نیز به صورت خودکار اصلاح خواهد شد.

خلیل‌الهی خاطرنشان ساخت: گاه صاحب اصلی کارت بازرگانی که از طریق آن تخلف شده، مشخص بوده اما به دلیل مسایلی همچون سن کم فرد دارنده کارت برخوردی با او نمی‌شود، در حالی که فرد صاحب کار باید در مقابل قانون پاسخگو باشد و به این باور برسد مقابل قانون راه گریزی ندارد.

وی با اشاره به توسعه سیستم‌های الکترونیکی در کشور و جایگزینی آن با مراحل فیزیکی، عنوان کرد: با توجه به توسعه الکترونیکی و دقت و سرعت عمل سیستم‌های الکترونیکی به منظور صدور کارت‌های بازرگانی و بایگانی اسناد مربوطه، مراکز صدور کارت بازرگانی باید به سیستم‌های الکترونیکی مجهز شوند.

انتهای پیام/