صدور پروانه برای بافت فرسوده در زیربنای مجاز رایگان است
صدور پروانه برای بافت فرسوده در زیربنای مجاز رایگان است
شهردار منطقه ۴ تبریز با اشاره به قرار گرفتن ۵۰ درصد از بافت فرسوده تبریز در حوزه شهرداری منطقه ۴، افرود: هزینه پروانه برای بافت فرسوده در زیربنای مجاز رایگان است مگر اینکه طبقات اضافی اجرا شود.

به گزارش شمس، مسعود علیلو با حضور در برنامه تلویزیونی «تبریزیم» با اشاره به اقدامات انجام یافته در خصوص جمع‌آوری سد معبر، اظهار کرد: با سیاست‌گذاری صورت گرفته توسط شهردار محترم تبریز، مقرر شده است که محل‌هایی برای خودروهای ایجاد کننده سدمعبر تعیین شود.

او ادامه داد: در تلاش هستیم این مهم را با هماهنگی بین شهرداری و راهنمایی‌ و رانندگی محقق کنیم.

شهردار منطقه ۴ تبریز در تشریح بسته‌های مشارکتی منطقه گفت: یکی از مکاتباتی که انجام شده، پیشنهاد محل توقفگاه اتوبوسرانی در مساحت ۲۵ هکتار است که از سال ۹۴ مصوب ماده ۵ را دارد و می‌تواند یک پروژه بزرگ تفریحی، تجاری، و توریستی باشد.  ۱۳ هزار مترمربع از زمین‌های شهرداری در محدوده اتوبان پاسداران کارواش سیکا، مورد دیگری است که به امور سرمایه‌گذاری ارجاع شده است.

وی اضافه کرد: در بافت فرسوده و حاشیه‌نشین نیز در دو نقطه و در مساحتی بالغ بر ۲۵ هکتار لکه‌گذاری شده و در صدد تهیه بسته مشارکتی آن هستیم.

علیلو اظهار کرد: در مدیریت جدید شهری با حضور دکتر هوشیار، طرح نگهداشت شهری در حوزه‌های مختلفی مانند خدمات محله‌ای از جمله کفسازی، آسفالت‌ریزی، پارکها و … با جدیت پیگیری می‌شود.

وی افزود: توجه ویژه به پارکها در این دوره از مدیریت شهری باعث شده بیش از ۸۰ درصد تامین روشنایی، مرمت پارک (تکمیل وسایل بازی و …) تحقق یابد.

شهردار منطقه ۴ تبریز به مشکلات پاساژ رویال اشاره کرد و گفت: علیرغم دعوت‌های صورت گرفته از طرف شهرداری در گذشته، مراجعه‌ای از سوی مالکان انجام نشده ولی شهرداری حاضر است به خاطر اصناف و کسبه، مشکلات این پاساژ را حل کند و مالکان نیز باید به قانون تمکین کنند.

علیلو اذعان کرد: حکم تبدیل به حالت اولیه صادر شده است و در صورتی که مراجعه‌ای از طرف مالکان انجام نشود، لازم الاجرا است ولی همچنان فرصت وجود دارد و مالکان می‌توانند با مراجعه این مشکل را تعیین و تکلیف کنند.

وی ادامه داد: بسته تشویقی در تعرفه عوارض محلی لحاظ شده است، مضاف بر این نیز همه تلاش خود را می‌کنیم تا جایی که می‌توانیم شهروندان را در این خصوص مساعدت کنیم.

علیلو به بخشی از اقدامات عمرانی منطقه اشاره کرد و گفت: در چشمه لی باغ برای مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع، مناقصات احداث پارک در حال انجام است.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم با حمایت ویژه شهردار تبریز فاز اول مجموعه فرهنگی خانه ستارخان را تا پایان سال افتتاح کنیم.

شهردار منطقه ۴ افزود: احداث مجموعه استخر و مجموعه ورزشی ستارخان آغاز شده است و همچنین شهرداری مجوز شبکه فاضلاب ۳ کیلومتری برای کوی شهید مرادی را صادر کرده است.