صدور مجوز به سازمان‌های مردم نهاد تسریع شود
صدور مجوز به سازمان‌های مردم نهاد تسریع شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: دستگاه‌های متولی سازمان‌های مردم نهاد باید در صدور مجوز به سازمان‌های دارای صلاحیت تسریع کنند.

به گزارش شمس، علیار راستگو در هفتمین جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با اشاره به نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و مقاطع مختلف تاریخی کشور، گفت: در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر نیز آحاد جامعه باید نقش‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد: باروی کار آمدن دولت تدبیر و امید، رویکرد جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر بحث اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است.

راستگو خاطرنشان کرد: هدف از این رویکرد جدید، وارد کردن عموم مردم در این حوزه و ایجاد تلاش عمومی و همگانی در برنامه های مرتبط است و اساس کار بر آگاهی رسانی است.

وی افزود: در این رویکرد، فعالان اجتماعی که اغلب در قالب انواع تشکل‌ها فعال هستند درگیر موضوع شده و در چهار محیط خانواده، کار، محلات و آموزش اقدامات لازم مورد پیگیری قرار می گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: هدف اصلی کمیته مشارکت‌های مردمی، بحث توسعه هرچه بیشتر مشارکت های مردمی و حساس سازی آحاد جامعه است که در این راستا اعضای کمیته باید ظرفیت های موجود در دستگاه ها را به سوی سمن ها سوق دهند.