صادرات ۱۳ میلیون دلاری محصولات پارک علم‌وفناوری آذربایجان شرقی
صادرات ۱۳ میلیون دلاری محصولات پارک علم‌وفناوری آذربایجان شرقی
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از صادرات ۱۳ میلیون دلاری محصولات پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش شمس، سعید جعفری راد در دومین نشست از سلسله نشست‌های رسم خدمت، گفت: صادرات پارک استان در سال ۱۴۰۰، ۲.۷ میلیون دلار و در سال ۱۴۰۱، ۹.۵ میلیون دلار بوده است.

وی به فروش داخلی محصولات پارک علم و فناوری استان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱، ۱.۷ هزار میلیارد تومان و در سال گذشته به ۳.۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان ۱۰۸ مورد بود، گفت: در حال حاضر تعداد شرکت‌های استان با رشد ۲۳۵ درصدی به ۳۶۲ مورد رسیده است.

جعفری راد خاطر نشان کرد: تعداد شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک در ابتدای سال ۱۴۰۰، ۴۸ مورد بوده که اکنون با رشد ۱۴۰ درصدی به ۱۱۵ مورد رسیده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ادامه داد: تعداد نیروی انسانی شاغل در واحدهای فناوری در ابتدای سال ۱۴۰۰، ۱۶۵۱ نفر بوده که اکنون با رشد ۲۷۰ درصدی به ۶۰۸۷ نفر افزایش پیدا کرده است.

وی از انتخاب پارک و علم و فناوری آذربایجان شرقی به عنوان هاب تعاملات بین‌المللی فناورانه و نوآورانه با کشور ترکیه در میان کلیه پارک‌های کشور خبر داد.

جعفری‌راد با بیان اینکه در ۲۳ شهرستان مراکز رشد وجود دارد، خاطر نشان کرد: در تلاشیم تا پایان سال‌جاری در سه شهرستان اصلی مراکز رشد به پردیس تبدیل شود.