صادرات فلفل دلمه‌ای از کشورمان به روسیه از سر گرفته شد
صادرات فلفل دلمه‌ای از کشورمان به روسیه از سر گرفته شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، گفت: صادرات فلفل دلمه‌ای کشورمان به روسیه از روز شنبه ۱۴ اسفند رسماً از سر گرفته ‌شد.

به گزارش شمس، اکبر فتحی با بیان اینکه با پیگیری‌ها و مذاکرات فنی انجام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی، ممنوعیت واردات فلفل دلمه‌ای ایران از سوی روسیه رفع و صادرات این محصول از سر گرفته شد، اظهار کرد: این تصمیم پس از انجام اقداماتی همچون رایزنی در حاشیه سفر ریاست جمهوری به کشور روسیه، سفر معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و هیأت همراه به روسیه و حضور تیم فنی و کارشناسی روسیه طی هفته گذشته در ایران و بازدید از مراکز تولید فلفل دلمه‌ای و آزمایشگاه‌های مرجع در چند استان کشور از جمله استان آذربایجان‌شرقی اتخاذ شد.

وی ضمن تبریک این دستاورد که بیانگر سلامت و کیفیت محصولات کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و نویدی برای جامعه کشاورزی به ویژه گلخانه‌داران و فلفل‌کاران عزیز است، گفت: به استحضار مردم می‌رساند، تلاش شبانه‌روزی فرزندان ملت ایران در وزارت جهاد کشاورزی در راستای تحقق دیپلماسی غذایی که یکی از مهم‌ترین راهبردهای تحقق امنیت و اقتدار غذایی است به صورت ویژه و مستمر ادامه دارد.

آتنا پاپوآ، رئیس سرویس فدرال نظارت بر حفظ حقوق مصرف‌کنندگان روسیه طی نامه‌ای رسما اعلام کرد ممنوعیت صادرات فلفل دلمه‌ای ایران به روسیه از ۵ مارس ۲۰۲۲ مطابق با ۱۴ اسفند برطرف شده است.

انتهای پیام/