صادرات ریلی کشور به ترکیه ۳۸ درصد افزایش یافت
صادرات ریلی کشور به ترکیه ۳۸ درصد افزایش یافت
سرپرست اداره کل راه آهن آذربایجان بار صادره در سال جاری از طریق این راه آهن به ترکیه را ۱۱۱ هزار و ۴۹۱ تن اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد یافته در حالی که میزان بار صادره در هشت ماه سال گذشته ۸۰ هزار و ۸۹۷ تن بوده است.

به گزارش شمس، محمدرضا قربانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: یک میلیون و ۲۱۸ هزار و ۶۰۰ تن بار در هشت ماه امسال از طریق ناوگان باری این ناحیه به نقاط مختلف کشور حمل شده است.

وی با بیان اینکه این میزان بار حمل شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: میزان بار حمل شده درهشت ماه سال گذشته از طریق این راه آهن ۹۶۸ هزار و ۵۶۶ تن بود.

وی اظهار داشت: در این مدت ۳۰۶ هزار و ۶۹۴ تن بار از ترکیه وارد راه آهن آذربایجان شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲ برابر (۱۲۸ درصد) رشد یافته به طوری که در هشت ماه سال گذشته میزان بار وارده از ترکیه ۱۳۴ هزار و ۶۴۵ تن بوده است.

سرپرست اداره کل راه آهن آذربایجان ادامه داد: میزان تناژ بارگیری راه آهن آذربایجان در هشت ماه سال جاری ۹۹۶ هزار و ۸۳۸ تن بود که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد یافته است.

وی میزان بار تخلیه شده در راه آهن آذربایجان را ۴۳۴ هزار و ۵۶۸ تن اعلام و یادآوری کرد: این میزان بار تخلیه شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۹ درصد رشد یافته است.

به گزارش شمس، نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.

راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز – میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه – ارومیه و در آینده نزدیک میانه – بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.

  • منبع خبر : ایرنا