صادرات آذربایجان شرقی ۳۰ درصد افزایش یافت
صادرات آذربایجان شرقی ۳۰ درصد افزایش یافت
حبیب امین زاده گفت: امسال به رغم شیوع کرونا، محدودیت مبادلات تجاری و تشدید تحریم‌ها شاهد افزایش ۳۰ درصدی ارزش صادرات غیرنفتی از این استان در ۱۱ ماه امسال بودیم

به گزارش شمس، رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی در آئین تجلیل از صادرکنندگان برتر شهرستان بناب با تأکید بر ضرورت اتحاد بخش خصوصی و دولتی در مسیر تولید و تحقق صادرات غیرنفتی استان اظهار کرد: یکی از ارکان‌های اصلی توسعه کشور، افزایش صادرات غیرنفتی است که به عنوان یکی از محورهای برنامه جهش تولید مطرح بوده و آذربایجان شرقی نیز در راستای تحقق این امر اقدامات خوبی انجام داده است.

امین زاده همچنین توسعه صنایع پایین دستی را از اولویت‌های این سازمان اعلام کرد و گفت: آمارهای استانی حاکی از آن است که به رغم شیوع کرونا و تحریم‌های ظالمانه توانستیم در ۱۱ ماهه سال جاری به اهداف سازمان در امر صادرات دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد صادرات استان به همت و تلاش بخش خصوصی محقق شده است؛ افزود: بخش خصوصی استان با جدیت در راستای تولید محوری و صادرات محوری حرکت می‌کند.

امین زاده ضمن استقبال از ضرورت ارتباط تنگاتنگ صنعت با دانشگاه تأکید کرد: دانشگاه بایستی با فعال کردن شرکت‌های دانش بنیان واحدهای فولاد و صنایع تبدیلی را در شناسایی بازارهای هدف آموزش دهد تا شاهد افزایش کیفیت محصولات تولیدی و افزایش میزان صادرات باشیم.

انتهای پیام/