شکر در بازار تبریز نایاب شد!/ قند تنظیم بازار دیگر چیست؟
شکر در بازار تبریز نایاب شد!/ قند تنظیم بازار دیگر چیست؟
قیمت هر کیلوگرم قند به 10 هزار تومان رسیده و در حالیکه قرار بود قند تنظیم بازار به مرد ارائه شود خبری از آن در بازار تبریز نیست.

به گزارش شمس، افزایش قیمت و یا نایاب شدن یک محصول در مقطع خاصی چندان عجیب نیست و گاهی عدم تناسب بین عرضه و تقاضا مشکلاتی مانند افزایش قیمت و یا کاهش محصول در بازار را به دنبال دارد؛ هان اتفاقی که در سال گذشته گریبان گوجه فرنگی و در ابتدای سال گریبان پیاز را گرفت و این روزها به سراغ بازار سیب‌زمینی و قند و شکر رفته است.

قیمت هر کیلوگرم سیب‌زمینی در بازار ۶ تا ۷ هزار تومان است که بنا به گفته مسئولان جهاد کشاورزی با آغاز برداشت این محصول تا چند هفته دیگر قیمت‌ها کاهش و بازار ثبات پیدا می‌کند. اما این روزها آنچه کام مردم را تلخ کرده افزایش سرسام آور قیمت شکر و قند در بازار است به طوریکه هر کیلوگرم قند شکسته بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان به فروش می‌رسد در حالیکه این رقم در انتهای سال گذشته نزدیک به ۵ هزار تومان بود!

شکر هم در بازار تبریز نایاب شده و مغازه‌دارانی هم که اقدام به فروش شکر می‌کنند قیمت‌های بالایی را به مشتری ارائه می‌دهند. برای کاهش التهاب بازار قند و شکر دولت اقدام به توزیع قند تنظیم بازار با قیمت ۴ تا ۵ هزار تومان کرده اما از این قند تنظیم بازار اثری در تبریز دیده نمی‌شود و زمانی که از مغازه‌داران در این خصوص سوال می‌کنیم با تمسخر جواب می‌دهند:” قند تنظیم بازر دیگر چیست؟”

البته برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند اتکا اقدام به فروش این قند با قیمت ۵ هزار و ۲۵۰ تومان می‌کنند که به علت محدودیت خرید و عدم اطلاع مرد بیشتر خریداران بهره‌ای از آن نمی‌برند و همان قند ۱۰ هزار تومانی را خریداری می‌کنند.

نبود نظارت تعزیرات باعث شده برخی سودجویان قند تنظیم بازار را به قیمت بالاتری از مغازه‌داران خریداری کنند و آن را به صورت آزاد به مردم بفروشند که هم دست مردم از قند تنظیم بازار کوتاه می‌ماند و هم دیگر بازار قند و شکر تنظیم نمی‌شود!