شور و نشاط ناشی از ورزش نیرنگ‌های دشمنان را خنثی می‌کند
شور و نشاط ناشی از ورزش نیرنگ‌های دشمنان را خنثی می‌کند
معاون امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: کارکرد و رسالت اصلی ورزش افزایش نشاط و شادابی و ایجاد انگیزه در جامعه است که نیرنگ‌های دشمنان با هدف ایجاد ناامیدی در جامعه را خنثی می‌کند.

به گزارش شمس، جمشید تقی زاده روز یکشنبه در مراسم اختتامیه سی و چهارمین تور بین المللی دوچرخه سواری ایران ( آذربایجان ) در تبریز با قدردانی از عوامل برگزاری این تور گفت: رویکرد وزارت ورزش و جوانان در مرحله اول اجرای منویات مقام معظم رهبری در حوزه ورزش و جوانان و همچنین تحقق سیاست های دولت است.

وی گفت: تلاش می کنیم این وظیفه را با نگرش سیستمی و همفکری حداکثری همه‌جانبه مدیران و روسای فدراسیون ها، پیشکسوتان، نام آوران و صاحب‌نظران حوزه ورزش پیگیری کنیم.

معاون امور مجلس، حقوقی و هماهنگی امور استانهای وزارت ورزش و جوانان افزود: بیانیه رهبر معظم انقلاب تحت عنوان بیانیه گام دوم انقلاب امید بخش عصری نو و آینده ای درخشان با بهره مندی از توانایی های جوانان در پیمودن قله های پیشرفت و اقتدار علمی و نیز مدیریت جهادی این قشر به منظور توسعه هرچه بیشتر ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه سه شعار امروز ما برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ عبارت است از انسجام، اراده و کسب سکوها گفت: همه سرمایه ها، قلب های نزدیک به هم و اراده های مستحکم و انگیزه بالایی برای درخشش دارند.

ورزش با اشاره به اینکه قهرمانی ایران در مسیر توسعه قرار گرفته است، افزود: والیبال، شمشیربازی، کاراته، تکواندو و رشته های دیگر در عرصه‌های جهانی، آسیایی و المپیک مدعی هستند.

تقی زاده در ادامه اشاره ای هم به ورزش بانوان کرد و افزود: ما باور داریم که تبعیض جنسیتی نداریم و با فرهنگ ایثار و شهادت در شرایط حساس فعلی پا به این عرصه گذاشتیم و سعی داریم مفاهیم ناب عاشورای حسینی را به گوش مردم جهان برسانیم.

در مجموع کلی ۵ مرحله سی و چهارمین تور دوچرخه سواری آذربایجان «ساوا نویکوف» دوچرخه‌سوار جوان روسی از تیم لوکوسفینیکس روسیه جایگاه نخست را بدست آورد.

در بخش‌های امتیازی و کوهستان نیز محمد گنج‌خانلو و حمید پورهاشمی توانستند پیراهن هر دو بخش را حفظ کنند.

بر این اساس، محمد گنج‌خانلو از تیم فولاد مبارکه سپاهان پیشتاز مجموع امتیازی شد و به عنوان سلطان اسپرینت و حمید پورهاشمی، دوچرخه‌سوار تبریزی تیم ملی کشورمان به عنوان سلطان کوهستان شناخته شدند.

پورهاشمی درحالی موفق به کسب این عنوان شد که در رده‌بندی انفرادی با حداقل اختلاف نسبت به دوچرخه‌سوار روسی از رسیدن به مقام قهرمانی بازمانده و به عنوان نائب‌قهرمان تور بسنده کرد.

همچنین در رده‌بندی تیمی این مسابقات، تیم «تیان یوده» چین با بهترین زمان به مقام قهرمانی دست یافت و تیم‌های «ساپورا» مالزی و «وی آی بی» بحرین به ترتیب دوم و سوم شدند.

سی‌وچهارمین دوره تور دوچرخه‌سواری ایران – آذربایجان از دهم تا چهاردهم مهر ماه با حضور ۱۴ تیم داخلی و خارجی در ۵ مرحله به مسافت ۸۷۸.۴ کیلومتر در مسیر استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل برگزار شد.