شورای شهر تبریز فرزند ناتنی دولت شده است/ با افزایش قیمت نان فشار مضاعفی بر نیازمندان وارد کردید
شورای شهر تبریز فرزند ناتنی دولت شده است/ با افزایش قیمت نان فشار مضاعفی بر نیازمندان وارد کردید
عضو شورای شهر تبریز از بی‌توجهی به جایگاه شورای شهر تبریز توسط دولت‌مردان و عدم استفاده از ظرفیت اعضاء شورا در جلسات ستاد مقابله با کرونا انتقاد کرد.

به گزارش شمس، غلامحسین مسعودی ریحان ظهر امروز در جلسه‌ی علنی شورای شهر تبریز که بعد از ۴ هفته با رعایت مسایل بهداشتی به صورت حضوری برگزار شد، اظهار داشت: اعضاء شورا از بطن جامعه انتخاب می‌شوند و مورد قبول مردم و حاکمیت‌اند اما دولت شورای شهر را به چشم فرزند ناخلف می‌بیند و درحالیکه شوراها بهترین عملکرد را در مقابله با کرونا داشتند در ستادهای مقابله با این ویروس مشارکت داده نمی‌شوند.

وی با اشاره به مصوبات شوراهای شهر و روستایی برای خرید اقلام ضدعفونی کننده و بهداشتی، خاطرنشان کرد: صادق‌ترین و پرتلاش‌ترین همکاران ما من‌جمله رئیس فقید سازمان آتش‌نشانی شهرداری تبریز در راه مبارزه با کرونا شهید شدند.

رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در ادامه صحبت‌های خود با انتقاد از افزایش قیمت نان در ماه مبارک رمضان، متذکر شد: کسانی که نان را در این اوضاع گران کردند یا نان نمی‌خرند و یا افزایش قیمت آن در زندگی‌شان هیچ تاثیری ندارد، کارگرانی که بیکار شده‌اند با افزایش قیمت نان بیش از گذشته تحت فشار قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۹ بدون جلب رضایت نمایندگان آنان و حتی اخذ امضایشان تعیین شد، اذعان کرد: همین نشان می‌دهد کارگران را به چشم دکور می‌بینند، حتی در قانون نیز کارگر را با عنوان «باید» ملزم و مکلف به انجام اقدامات کرده‌اند و برای حدود اختیارات و وظایف کارفرما از عنوان «می‌تواند» بهره برده‌اند.

گزارش شمس می‌افزاید طبقاتی شدن آموزش و پرورش و محرومیت ۸۸ درصد دانش‌آموزان از خدمات ویژه این وزارتخانه، بی‌توجهی به وضعیت فرهنگیان و بازنشستگان و آسیب کرونا به هنرمندان از دیگر نکاتی بود که این عضو شورای شهر به آن پرداخت کرد.

انتهای پیام/