شهروندان تبریزی ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کنند
شهروندان تبریزی ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کنند
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز هشدار داد: چنانچه مردم تبریز طی روزهای آتی، 10 درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی نکنند، اعمال خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده در دستور کار قرار می‌گیرد.

به کزارش شمس، عادل کاظمی در این خصوص اظهار کرد: با توجه به افت شدید فشار گاز به علت برودت هوا، در صورت مدیریت نکردن مصرف برق توسط شهروندان، قطعی برق دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: برودت هوا باعث شده تا روزانه نزدیک به ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز و حدود ۳۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق در کشور مصرف ‌شود.

وی افزود: طبق بررسی کارشناسان، اگر در مصرف انرژی ۱۰ درصد صرفه‌جویی شود، تقریبا ۷۰ میلیون مترمکعب مصرف گاز روزانه در کشور کاهش یافته و از خاموشی‌ها جلوگیری خواهد شد. اگر یک درجه‌ی سانتی‌گراد دمای محیط زندگی و کاری را کاهش دهیم، تقریبا شش درصد مصرف انرژی کاهش پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با ارائه‌ی راهکارهایی برای صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در مصرف انرژی، گفت: دمای نرمال محیط بین ۱۸ تا ۲۱ درجه‌ی سانتی‌گراد است؛ شهروندان در منازل، لباس گرم پوشیده و درب اتاق‌هایی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد را ببندند و از پرده‌های ضخیم استفاده کنند.

وی ادامه داد: هوشمندسازی موتورخانه‌ها و استفاده از رادیاتورهای دارای شیر کنترل‌های ترموستاتیک که قابلیت تنظیم راحت‌تر دما را دارند نیز در کاهش مصرف انرژی موثر است.

وی تاکید کرد: استفاده نکردن از شومینه به دلیل اتلاف حرارتی بالا، صرفه‌جویی در مصرف آب به هنگام استحمام و صرفه‌جویی در روشن نگه‌داشتن لامپ‌های راهرو و پارکینگ‌ها از دیگر تمهیداتی است که می‌تواند در کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق موثر واقع شود، تا شاهد خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده نباشیم.
انتهای پیام/