شهروندان تبریزی شاهد بهاری متفاوت خواهند بود
شهروندان تبریزی شاهد بهاری متفاوت خواهند بود
با کاشت بیش از ۵۲ هزار اصله درخت و درختچه از سوی شهرداری منطقه ۲، شهروندان تبریزی شاهد بهاری متفاوت خواهند بود.

به گزارش شمس، باقر خوشنواز شهردار منطقه۲ با اعلام این خبر گفت: با کاشت ۵۲ هزار و ۵۰۰ اصله نهال درخت و درختچه در سطح حوزه منطقه ۲ در طول ۱۰ ماهه سال ۹۸، علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز شهری، معابر سطح حوزه با پوشش گیاهی متنوع چهره زیبائی به خود گرفته و شهروندان تبریزی شاهد بهاری متفاوت تر از سال های قبل خواهند بود.

شهردار منطقه ۲ در تشریح این فعالیت، بیشترین کاشت نهال را در پارک شمیم پایداری عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت پارک شمیم پایداری به جهت واقع شدن در دومین ورودی شهر تبریز از سوی جاده باسمنج و مورد استفاده قرار گرفتن توسط مسافرین و گردشگران از فضای آن، از سوی حوزه فضای سبز منطقه ۱۰ هزار اصله نهال سرو خمره ای و آیلان در ترانشه های این پارک کاشته شده است.

خوشنواز انبوهکاری ورودی شهرک یاغچیان از سوی اتوبان شهید کسائی با استفاده از ۳۷۰ نهال کاج و سرو همیشه بهار از دیگر فعالیت های انجام گرفته حوزه فضای سبز شهرداری منطقه ۲ اعلام کرد و افزود: با کاشت نهال های همیشه سبز در اتوبان شهید کسائی علاوه بر تلطیف هوای اطراف، مسیر عبوری زیبائی برای مسافرین و گردشگران شهر تبریز بوجود آمده است.

او کاشت ۳۵۰ نهال کاج سیاه در رمپ های خلعت پوشان جاده باسمنج و ۱۰۰ نهال زبان گنجشک در باندشرقی خیابان عطار نیشابوری را از اهم کارهای منطقه ۲ شهرداری عنوان کرد.

خوشنواز با عنوان اینکه محیط زیبای پارک جنگلی صائب تبریزی هم به نهال های ژونی پروس، کبوده و سرو مزین شده، درباره کاشت انواع درختچه های گل دار در مسیرهای سطح حوزه منطقه ۲ گفت: با کاشت ۶۰۰۰ اصله درختچه از نهال های همیشه گل دار همچون یاسمن پیوندی، یاس زرد و طاووسی، ختمی درختی و ارغوان در مسیر اتوبان شهیدکسائی و بلوار ۲۹ بهمن بعنوان اصلی ترین مسیرهای مورد تردد مسافرین و شهروندان و در مسیر کمربندی میانی و جاده باسمنج، شاهد بهاری زیبا و پر از گل خواهیم بود.

شهردار منطقه ۲ تبریز ادامه این فعالیت را کاشت ۵۰۰ درختچه پیراکانتا در پارک شهید پاشائی و ۷۰۰ درختچه یوکا در جاده ائل گلی عنوان کرد و تصریح کرد: با کاشت درختچه های یوکا در جاده ائل گلی منتهی به بزرگترین مرکز تفریحی شهر، شهروندان تبریزی شاهد بهاری متفاوت تر از سال های قبل خواهند بود.