شهردار تبریز نباید زیر بار سهم‌خواهی‌ها برود
شهردار تبریز نباید زیر بار سهم‌خواهی‌ها برود
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: مردم سهم خواهی سیاسی و جناحی را قبول نمی‌کنند؛ بنابراین شهردار تبریز نباید زیر بار سهم خواهی‌ها برود و عدول از برنامه‌های مصوب شورای شهر باید ممنوع باشد چراکه اعضای شورای شهر و شهردار باید با همدلی و تعامل برای حل مشکلات شهر تلاش کنند.

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: شهردار جدید باید با اعضای شورای شهر، چه با افرادی که به او رأی داده و چه افرادی که به او رای ندادند، مشورت و همفکری کند تا برای عمران و آبادی این شهر قهرمان پرور موثر باشند و امیدواریم کارهای خود را برای مردم و با نیت خدایی آغاز کنند.

وی به شهردار تبریز توصیه کرد: ارباب رجوع را تکریم کرده و با تسهیل و تسریع امورات مردم و رفع تبعیض بین کارکنان و پرسنل شهرداری، فساد اداری و مالی را رفع کرده و با شفافیت و ذکاوت در قراردادها عمل کنید؛ مبارزه با فساد اداری و مالی به معنای تعطیل کردن امورات نیست.

وی افزود: تلاش برای احیای معماری اسلامی، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، توجه ویژه و اقدام عملی برای حل مشکلات حاشیه نشینی شهر تبریز و اجتناب شدید از قانون فروشی از جمله مواردی هستند که شهردار جدید باید به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم در خصوص اعتراضات اخیر مردم ترکیه نیز گفت: روز گذشته شاهد اعتراض گسترده‌ی مردم ترکیه در سفر ریاست جمهوری رژیم اشغالگر قدس به ترکیه بودیم که دولتمردان این کشور از اسراییل به‌عنوان «برادر» یاد کردند و مردم این کشور نیز در تجمعات بی‌نظیر خود شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «درود بر حزب الله و فلسطین»، «ما همه سلیمانی هستیم» و «مرگ بر اسراییل» سر دادند.

وی اضافه کرد: برادر ما اسراییل نیست؛ برادران ما آن فلسطینی‌هایی هستند که مظلوم واقع شده و شهید داده‌ اند و تحت ظلم رژیم صهیونسیتی و اشغالگر غاصب قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: نکند تلاش برای بازیگردانی جنگ طلبانه‌ی جدید به علت سرگرمی روسیه در اوکراین به واسطه‌ی حمایت‌های اسراییلی باشد.

امام جمعه تبریز یادآور شد: ترکیه که زمانی مدعی کودک کشی اسراییلیان بود و ما موضع آنها را می‌شنیدیم که از آنها به‌عنوان رژیم «کودک‌کش اسراییل» یاد می‌کردند اما اکنون اسراییلی را که به آرمان‌های فلسطین خیانت کرده است را برادر خطاب می‌کنند.

وی همچنین در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: رژیم مافیایی آمریکا به دنبال بحران سازی در جهان است که جای پای او در جنگ جهانی دوم به‌صورت مداوم و بدون وقفه در گسترش بحران‌های نظامی اقصی نقاط جهان کاملا مشهود است.

وی ادامه داد: از سال ۱۹۴۶ تا ۲۰۰۱ میلادی از مجموع ۲۹۸ منازعه نظامی در ۱۵۳ نقطه جهان، آمریکا ۲۰۱ جنگ را آغاز کرده است؛ یعنی به طور متوسط در هر سال چهار یک جنگ را شروع کرده است.

وی افزود: آمریکا به‌عنوان رهبر جهان سرمایه‌داری، بخش زیادی از درآمدهای خود را مدیون فروش تسلیحات نظامی است؛ بنابراین برای جلوگیری از ورشکستگی شرکت‌های تولید اسلحه، سیاست‌های خارجی و داخلی او بر محوریت ایجاد کانون‌های بحران در سطح جهان است.

وی متذکر شد: آمریکا سالانه میلیاردها دلار سلاح و خدمات نظامی به متحدان خود در اقصی جهان ارائه می‌کند که فروش آن، علاوه بر درآمدهای اقتصادی به توسعه‌ی نفوذ او در سطح بین‌المللی نیز کمک می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در رابطه با گرانی‌ها نیز تاکید کرد: گرانی همچنان در آستانه عید نوروز، مردم را اذیت می‌کند؛ چرا جلوی آنها گرفته نمی‌شود؟ سازمان‌های نظارتی باید بیشتر دقت کنند تا مردم گرفتار گرانی‌ها نباشند.

وی با اشاره به تولید ماده اولیه داروی مزالازین در تبریز گفت: شرکت‌های دانش بنیان و جوانان غیرت‌مند تبریز و آذربایجان به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و به دنبال ابتکار و نوآوری می‌روند.

وی اضافه کرد: جوانان را دریابید که امید و آینده‌ی کشور هستند، جوانانی که در عرصه‌های گوناگون خدمت می‌کنند؛ بنابراین از خداوند متعال بخواهیم آنها را موفق و موید و منصور کند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به روز بزرگداشت شهدا یادآور شد: یکی از نیازهای اساسی کشور، زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا است که چه بخواهیم و نخواهیم، به بزرگداشت نام آنها نیاز داریم چراکه برای سرنوشت و آینده کشور ضروری هستند.

وی همچنین در خصوص چهار شنبه آخر سال نیز خاطرنشان کرد: پدران و مادران مگر حوادث اخیر و ترقه بازی‌ها را نمی‌بینید که منجر به کشته شدن، مجروح شدن و از بین رفتن خانه‌ها می‌شود؟ مراقب فرزندان خود باشید و آنها را از آتش بازی‌ها و ترقه بازی‌های چهارشنبه آخر سال دور کنید.

وی ضمن تبریک هفته‌ی سربازان گمنام گفت: نقش برادران اطلاعات در مبارزه با گروهک‌های تروریستی، قاچاق کالا، شرکت‌های سوری، زمین خواری و… قابل ستایش است؛ وزارت اطلاعات برای مبارزه با سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی و کشف احتکار و نقره‌جات تلاش بیشتری کردند که قابل تقدیر است.

امام جمعه تبریز ادامه‌ داد: حیات کشور وابسته به اطلاعات آن کشور است و هر کشوری که بخواهد، روی پای خود بایستد باید اطلاعات آن قوی باشد.

وی در پایان تاکید کرد: ایجاد اختلاف در میان اقوام ایرانی از اهداف دشمن است؛ بنابراین در عین حال که به زبان و اقلیم خود پایند هستیم، باید زیر پرچم ایران یک صدا شویم و از خاک پاک کشور دفاع کنیم.

انتهای پیام/