شهردار تبریز تعرفه عوارض محلی ۱۴۰۰ را به شورا تقدیم کرد
شهردار تبریز تعرفه عوارض محلی ۱۴۰۰ را به شورا تقدیم کرد
شهردار تبریز گفت: در لایحه تعرفه عوارض محلی سال آینده برای سرمایه گذاری در بافت های خاص در قالب انبوه سازی و نیز توسعه ساخت و ساز تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده است.

به گزارش شمس، ایرج شهین باهر در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز که بصورت وبینار برگزار شد، اظهار داشت: تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۰ بر اصل شفاف سازی تنظیم شده و متناسب سازی بودجه عمرانی و جاری، توانمندسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد، واقعی سازی قیمت ها، حذف محاسبات دستی و ارائه سیستمی خدمات از مهمترین ویژگی های آن است.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: همچنین در لایحه تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۰ تسهیلات ویژه ای برای احیای بافت ها و خانه های تاریخی و فرهنگی در راستای هویت بخشی به بافت های تاریخی موجود در محدوده مرکزی شهر در نظر گرفته شده است. به گفته وی همچنین برای سال آینده تمهیدات ویژه ای به منظور تشویق شهروندان تبریزی به احداث بام سبز اتخاذ و بدین منظور تسهیلاتی برای اجرای آن در ساختمان های موجود و در حال ساخت درنظر گرفته شده است.

شهردار تبریز افزود: در لایحه تعرفه عوارض محلی سال آینده برای سرمایه گذاری در بافت های خاص در قالب انبوه سازی و نیز توسعه ساخت و ساز تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه عمده ویژگی های قبلی تعرفه سال ۹۹ کماکان در تعرفه جدید موجود به قوت خود باقیست، یادآور شد: تلاش کرده ایم تعرفه عوارض محلی طوری تنظیم شود که موجب رضایتمندی عموم مردم از خدمات ارائه شده باشد.