تبریز در عرصه‌های علمی و فنی بین‌المللی فرصت‌های خوبی دارد
تبریز در عرصه‌های علمی و فنی بین‌المللی فرصت‌های خوبی دارد
آئین انعقاد تفاهم‌نامه راه‌اندازی کارخانه نوآوری تبریز مابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تبریز با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، سردار عابدین خرم استاندار آذربایجانشرقی، روح الله متفکر آزاد نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر، یعقوب هوشیار شهردار تبریز و با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر تبریز برگزار شد.

به گزارش شمس، در این مراسم یعقوب هوشیار شهردار تبریز با اشاره به اهمیت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور اظهار کرد: در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در بحث دانش بنیان و همچنین نیاز مبرم کلانشهرهای کشور به فناوری های نوین دنیا جهت ارتقای خدمت رسانی به شهروندان، تفاهم‌نامه‌ای برای راه اندازی کارخانه نوآوری در شهرداری تبریز انعقاد شد.

وی ادامه داد: تبریز به جهت همجواری با کشورهای مختلف می‌تواند در بحث حضور در عرصه‌های بین المللی علمی و فنی فرصت‌های خوبی داشته باشد.

شهردار تبریز عنوان کرد: کارخانه نوآوری تبریز ماحصل ارتباط عمیق زنجیره صنعت، دانشگاه و شهرداری به مثابه نیروی محرکه اینها خواهد بود و امیدواریم این کارخانه شروع کننده یک حرکت علمی و دانش بنیان در تبریز داشته باشد.

وی با اشاره به محل این کارخانه در خیابان ارتش ادامه داد: این کارخانه در قلب تبریز است و در مجاورت دو دانشگاه با سابقه ما یعنی دانشگاه تبریز و دانشگاه هنر قرار گرفته است که مساحت آن یک هکتار و در قالب هشت سوله است که با اولویت‌های دولت محترم راهبری خواهد شد.

هوشیار گفت: امیدواریم به آنچه مدنظر دولت محترم و مجموعه شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری تبریز است، دست پیدا کنیم.

وی افزود: به دستور استاندار محترم این محل را آماده کردیم و از طرفی در سفر رییس محترم جمهور به تبریز قول تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال به این پروژه داده شده بود که از معاون محترم درخواست می‌کنیم کمک کنند این مبلغ تخصیص یابد تا این فرایند مبارک به نتیجه برسد.

انتهای پیام /