شهردار اهر به دلیل عدم سکونت وی و خانواده‌اش در شهر محل خدمت برکنار می‌شود
شهردار اهر به دلیل عدم سکونت وی و خانواده‌اش در شهر محل خدمت برکنار می‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر اهر گفت: عدم سکونت شهردار و خانواده وی در شهر اهر، دلیل برکناری شهردار اهر است.

به گزارش شمس، ابوالفضل بابایی دایلاری با اشاره به اینکه شرایط شهردار اهر به دلیل عدم اقامت خود و خانواده‌اش در شهر محل خدمت براساس قانون برای شورای شهر اهر محرز است اظهار داشت: بر اساس قانون شوراها و انتخاب شهرداران، بایستی شهردار و خانواده وی در شهر محل خدمت خود اقامت و سکونت داشته باشند که این مهم برای شورای شهر اهر محرز شد که شهردار اهر و خانواده‌اش در این شهر سکونت ندارند.

وی افزود: طبق مستندات و استعلامات موجود از دستگاه‌های ذی‌ربط، در جلسه روز یکشنبه هفتم مهرماه شورای اسلامی شهر اهر؛ علی‌رغم مخالفت ۳ عضو شورا و با رای ۴ عضو شورای شهر اهر عدم سکونت شهردار اهر برای شورا محرز و تصویب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید نحوه احراز سکونت شهرداران در محل خدمت خود از سوی وزارت کشور گفت: شاخص‌ها و مستندات احراز سکونت شهرداران در محل خدمت خود شامل گواهی اشتغال به کار همسر و فرزندان تحت تکلف شهردار در محدوده شهر محل خدمت، گواهی آموزش و پرورش در خصوص اشتغال به تحصیل فرزندان تحت تکفل شهردار در مدارس یا مهد کودک‌های در محدوده شهر محل خدمت و قولنامه دارای کد رهگیری و اسناد مالکیتی است.

بابایی ادامه داد: طبق استعلامات انجام شده از آموزش و پرورش که ۳ مهرماه به استعلام شورای شهر اهر پاسخ داده شد به صراحتاً قید شده که هیچ یک از فرزندان شهردار اهر در هیچ یک از مدارس منطقه ثبت‌نام نکرده‌اند و بر اساس تحقیقات انجام یافته برای‌مان محرز شد که فرزندان شهردار اهر در مدارس تبریز ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: قانون این اجازه را به شورای اسلامی شهر داده است تا در صورت عدم احراز حتی یک مورد از شرایط سمت شهردار، مدیر مربوطه یا همان شهردار را از سمت‌اش عزل کنند، که در این راستا در جلسه اخیر با موافقت ۴ عضو و مخالفت ۳ عضو شورای شهر اهر به هیات تطبیق مصوبات شهرستان اهر ارجاع داده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر یادآور شد: طبق قانون ملزم بودیم تا مصوبه برکناری شهردار اهر را همراه با مستندات به هیات تطبیق مصوبات شهرستان اهر ارجاع دهیم و در صورتی که مصوبه اشکالاتی داشته باشد به شورا جهت اصلاع داده می‌شود و اگر کاملاً با قانون مغایرت داشته باشد کنار گذاشته می‌شود این در حالی است که در جلسه نخست هیات تطبیق مصوبات به نتیجه نرسیده‌اند تا نتیجه آن به ما ابلاغ شود و جهت بررسی بیشتر به جلسات آتی موکول کرده‌اند.

بابایی با تاکید بر اینکه مستندات ارائه شده در رابطه با عدم احراز شرایط سمت شهردار اهر بدون کم و کاست به هیات تطبیق مصوبات شهرستان اهر ارسال شده است خاطرنشان کرد: طبق قانون از روز ارسال مصوبه به این هیات ۱۵ روز فرصت اعلام نظر یا همان رد و تایید مصوبه داریم و هر تصمیمی که از هیات تطبیق مصوبات به ما ارسال شود قبول می‌کنیم.

  • منبع خبر : تسنیم