شهرداری تبریز، میزبان «نشست هم‌اندیشی ملی چالش‌های مدیریت شهری در کلان‌شهرها»
شهرداری تبریز، میزبان «نشست هم‌اندیشی ملی چالش‌های مدیریت شهری در کلان‌شهرها»
شهردار تبریز از برگزاری «اولین نشست هم‌اندیشی ملی چالش‌های مدیریت شهری در کلان‌شهرها» به میزبانی تبریز خبر داد و گفت: این نشست، فرصت مشترک نهادهای قانون‌گذاری و اجرایی، برای گره‌گشایی از مشکلات حاکم در کلان‌شهرها خواهد بود.

به گزارش شمس، یعقوب هوشیار با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات و چالش‌های حاکم در کلان‌شهرها، ریشه در مباحث قانون‌گذاری دارد؛ ظرفیت‌هایی که نهادهای قانون‌گذاری در پیشبرد اهداف مدیریت شهری طراحی و پیش‌بینی کرده، بسیار فراتر از آن‌چیزی است که امروز، در مدیریت اجرایی شهرها اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز در اقتصاد شهری و مباحث سرمایه‌گذاری، با مشکلات ریز و درشت در کلان‌شهرها مواجه هستیم، این در حالی است که لایحه درآمدهای پایدار شهری به عنوان یک ظرفیت قانونی، این مشکلات را مورد توجه قرار داده و راهکار آن‌ها را نیز ارائه کرده‌است؛ با این حال، این لایحه، هنوز به تعیین‌تکلیف نهایی نرسیده‌است.

شهردار تبریز با بیان اینکه  همگرایی و هم‌افزایی نهادهای متولی، می‌تواند ضامن شکوفایی اقتصاد شهری باشد، افزود: در این صورت، قطعاً در میان‌مدت، در مباحثی نظیر خدمات شهری، آلودگی هوا، حمل‌ونقل عمومی، گردشگری  و حتی مباحث فرهنگی و اجتماعی، شاهد اتفاقات مثبت در کلان‌شهرها خواهیم بود.

هوشیار با تاکید بر اینکه «نشست هم‌اندیشی ملی چالش‌های مدیریت شهری در کلان‌شهرها» با طرح همین دغدغه‌ها پِی‌ریزی شده‌است، افزود: مصمم هستیم این همایش را در قالب یک نشست راهبردی و عملیاتی، به ثمر رسانده و نتایج آن را به عنوان یک میثاق مدیریتی در اداره کلان‌شهرهای کشور، تثبیت کنیم.

وی اظهار کرد: معتقدیم شهرداری‌ها می‌توانند بازوی اجرایی مطمئن برای پیش‌برد برنامه‌های کلان دولت باشند، بنابراین، در این نشست، دغدغه دولت محترم را در خصوص نهضت ملی مسکن، مورد توجه قرار داده و  ظرفیت‌ شهرداری‌ها را در خدمت این  هدف مهم، تبیین می‌کنیم.

شهردار تبریز، نقش شهرداری‌ها در پیش‌برد اهداف نهضت ملی مسکن، لایحه درآمدهای پایدار شهری، قانون جامع شهرسازی، بازآفرینی شهری، حمل‌ونقل و ترافیک شهری، مدیریت بحران در کلان‌شهرها و توسعه پایدار و محیط‌زیست شهری را محورهای هفتگانه «نشست هم‌اندیشی ملی چالش‌های مدیریت شهری در کلان‌شهرها» عنوان کرد.

نشست هم‌اندیشی ملی چالش‌ها و راهکارهای مدیریت شهری در کلان‌شهرها، با حضور نمایندگان کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، روسای شوراهای اسلامی و شهرداران کلان‌شهرها، مدیران حوزه‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی و پژوهشگران حوزه مدیریت شهری، سوم مرداد ۱۴۰۱ به میزبانی شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام /