شهرداری بیشترین اقدامات را در حوزه مقابله با کرونا انجام داده است
شهرداری بیشترین اقدامات را در حوزه مقابله با کرونا انجام داده است
دویست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با اولویت بررسی اقدامات شهرداری در خصوص مقابله با کرونا و وضعیت قطار شهری تبریز به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش شمس، شهرام دبیری رئیس شورای شهر تبریز در دویست و نهمین جلسه شورای شهر تبریز که به صورت وبینار برگزار شد، اظهار داشت: تعطیلی یک هفته‌ای ادارات،در کاهش میزان ابتلا به کرونا مؤثر بوده است.

دبیری با اشاره به ترور دانشمند هسته‌ای کشور خاطرنشان کرد: ترور دکتر فخری‌زاده را محکوم می‌کنیم. این ترورها نشان از قدرت علمی و تکنولوژی ایران دارد که دشمنان کشور دست به ترور می‌زنند.

رئیس شورای شهر تبریز افزود: ۱۳ آذر روز جهانی معلولین را گرامی می داریم. شورا و شهرداری باید زمینه مناسب سازی شهر برای حضور این قشر در جامعه را مهیا سازند. از شهردار تبریز می‌خواهیم برای حمایت از این اقشار لایحه‌ای به شورا ارائه کنند.

وی در پایان اظهاراتش تصریح کرد: ضمن گرامیداشت سالگرد فوت مهندس اشرف نیا از اعضای کمیته نامگذاری می‌خواهم خیابانی در شهر را به نام وی نامگذاری کند.

ایرج شهین باهر شهردار تبریز در وبینار شورای اسلامی تبریز اظهار داشت: ترور دکتر فخری زاده که سند حقانیت کشور بوده را تسلیت می گویم. این ترور نشانگر این امر بود که دشمن با توسعه مملکت مخالف است.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: هزینه‌کرد شهرداری در خصوص کرونا، در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف انجام گرفته است. شاید شهرداری تبریز تنها مجموعه‌ای بوده که در این خصوص اقدامات زیادی انجام داده است.

شهین‌باهر افزود: اگر اعلام شده “۹۸ درصد مردم همراهی خوبی در رعایت محدودیت‌ها دارند” نشان از فعالیت و تلاش کارکنان شهرداری است.

وی در پایان تصریح کرد: از مردم تبریز نیز تقدیر و تشکر می‌کنم که همکاری خوبی با کارکنان شهرداری دارند.

مظفر سلیمانی، معاون مالی و اقتصادی شهردار تبریز نیز در ادامه این جلسه مجازی گفت: شهرداری تبریز در حوزه مقابله کرونا، ۱۱میلیارد تومان هزینه کرده است که علاوه بر ۱۰ میلیارد مصوبه شورا، ۱ میلیارد دیگر نیز از محل اختیارات شهرداری هزینه‌ شده است. تولید ماسک، دستکش، لوازم ابتدایی تولید ماسک، تهیه چرخ خیاطی برای مساجد، تونل ضدعفونی و… از جمله اقدامات شهرداری در حوزه کرونا است.

سلیمانی افزود: شهرداری تبریز از محل اعتبار ماده پنج، ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ در مناطق و سازمان‌ها اعم از آرامستان‌ها و شرکت واحد هزینه‌ کرده است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار تبریز مطرح کرد: خرید تجهیزات آتش‌نشانی، ساخت تونل ضدعفونی مقابل ادارات، تهیه لباس و کاور برای آتش‌نشانان از جمله این هزینه‌کرد است.

وی ادامه داد: عمده هزینه‌ ها در آرامستان است، علاوه بر هزینه کفن و دفن، اضافه‌کاری کارکنان را نیز پرداخت می‌کنیم.

سلیمانی مطرح کرد: بخش سوم هزینه‌کرد ما راجع به درآمدهایی است که از شهروندان دریافت نکردیم. همانند سازمان عون بن علی، شرکت واحد، سازمان میادین، ترمینال، شرکت بهره‌‌برداری و در مجموع ۳۲میلیارد ۵۰۰ میلیون کاهش درآمد داریم.

علیرضا اصغری مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تبریز در ادامه برگزاری این وبینار افزود: برگزاری دوره‌های آموزش مهارت‌های حرفه‌ای برای پاکبانان ، برگزاری کلاس‌های مشترک با پلیس راهور در خصوص آموزش ایمنی پاکبانان و حرکت خودروهای جمع آوری زباله‌های شهری از جمله اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهرداری و خدمات شهری است.

اصغری گفت: پیمانکاران را مکلف کرده ایم که طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت، ایمنی و بهداشت پاکبانان را تأمین کنند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تبریز اظهار داشت: تمام تجهیزات سازمان پسماند در شرایط مطلوب قرار داده شده و استاندارد هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ۳۰ دستگاه جاروب مکانیزه خیابانی و ۲۰ دستگاه جاروب مکانیزه پیاده رو نیاز داریم تا ایمن سازی کامل در معابر اصلی شهر صورت گیرد.

مسعودی‌ریحان عضو شورای شهر تبریز در بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: تا به امروز ۱۱۵۰ میلیارد اوراق گرفته شده و با این پول چه کاری برای مترو انجام شده است.

سردار مصطفی مولوی مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز در ادامه وبینار خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶۵۰ میلیارد تومان را در ۱۹ روز از بانک گرفتیم اما امسال ۳۰۰‌ میلیارد در بانک مانده و سودش را هم بانک بر می‌دارد.

وی افزود: فروش اوراق تماما برای تجهیز خط‌های در حال کار هزینه می‌شود