شهرجدید سهند با جذب ۵۸ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری متحول می‌شود
شهرجدید سهند با جذب ۵۸ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری متحول می‌شود
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با اعلام اینکه در همایش فرصت های سرمایه گذاری سهند ۳۰ بسته سرمایه گذاری به ارزش ۵۸ هزار ملیارد ریال ارائه شده است، گفت: جذب سرمایه گذار برای این بسته های آماده شده موجب تحول در این شهر می‌شود.

به گزارش شمس، غلامرضا اقبالی، روز چهارشنبه در همایش ملی فرصت های سرمایه گذاری شهر جدید سهند با بیان اینکه شهر بدون پول، سرمایه گذاری و همت عقلای اقتصادی آباد نمی شود، افزود: این همایش در راستای سیاست گسترده شدن فرش قرمز زیر پای سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این شهر برگزار می شود.

وی اظهار داشت: هدف اصلی این همایش فراهم سازی مسیر آبادانی و زیبا سازی شهر جدید است که این اقدام با نهادینه کردن بحث شفافیت در اجرای پروژه ها و پرهیز از معاملات درگوشی انجام می شود.

وی گفت: ۴۱ مقاله علمی از شخصیت های اقتصادی کشور برای این همایش ارسال شده است.

اقبالی، با اشاره به تعریف ۶ هزار میلیارد تومان پروژه در گام اول برای این شهر از سوی این شرکت، ادامه داد: این شرکت با شفاف سازی روند سرمایه گذاری پروژه ها در خدمت سرمایه گذاران بوده و برای ایجاد احساس امنیت برای سرمایه گذاران از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

وی یادآوری کرد: در این همایش تلاش می شود گره های کور امنیت سرمایه گذاری در شهر جدید سهند شناسایی و برای رفع آنها گام های اساسی برداشته شود.

سرمایه گذاران نیازمند مشوق هستند

نجفی مشاور حوزه هوشمندسازی معاون وزیر راه و شهرسازی هم با بیان اینکه امنیت سرمایه گذاری برای اجرا و مشارکت سرمایه گذاران در پروژه ها فراهم شود، گفت: به علت نبود مشوق های سرمایه گذاری، قشر سرمایه گذار علاقه ای به سرمایه گذاری در پروژه ها نشان نمی دهد.

وی، ادامه داد: در بسته های ارائه شده در جهت سرمایه گذاری باید علاوه بر تکمیل پروژه های نیمه تمام، پروژه های خاص تفریحی و خدماتی تعریف شود تا منافع سرمایه گذاران تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از فاز مطالعاتی پروژه ها خارج و وارد فاز اجرا شد، یادآوری کرد: در شهر هوشمند تمام مجموعه ها و تخصص ها فراهم می شود تا خدمت رسانی به مردم از کیفیت مطلوب داشته باشد.

نجفی گفت: شهرسازی تا یک دهه آینده باید به سمت شهر هوشمند سوق یابد، افزود: به اعتقاد فعالان صنعت راه و شهرسازی هزینه اولیه احداث یک شهر هوشمند ۱۰ تا ۱۵ درصد برآورد هزینه احداث است در حالی که بازگشت سرمایه آن در کوتاه مدت و بلند مدت ۴۰ تا ۶۰ درصد است.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه و رویکرد سرمایه گذاران و متولیان شهرسازی به شهر هوشمند تغییر یابد، اظهار داشت: باید در این حوزه به هوشمند سازی و استفاده از فناوری های نو توجه ویژه شود.

سخنرانی‌های علمی، معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری، تجلیل از مقالات برگزیده، انعقاد تفاهم نامه سرمایه ‎گذاری از جمله برنامه‌های این همایش ۲ روزه است.

طرح جامع شهرجدیدسهند در جنوب غربی تبریز در سال ۱۳۷۷ برای جمعیت ۹۰ هزار نفر تصویب شد که در بازنگری طرح جامع به ۲۵۰ هزار نفر افزایش یافت.

طرح تفصیلی شهرجدیدسهند نیز در سال ۱۳۸۶ تصویب و در سال ۱۳۸۷ برای جمعیت ۱۸۰ هزار نفر به شرکت عمران شهرجدیدسهند ابلاغ شد.

مساحت شهر با توجه به فازهای پنجگانه شهرحدود ۲۵۰۰ هکتار می باشد.

این شهر فعلاً برای پنج فاز طراحی شده که فاز یک ۱۳۰ هکتار ، فاز دو ۴۷۰ هکتار ، فاز سه ۴۵۰ هکتار و فاز چهار ۳۴۸ هکتار مساحت دارد.

انتهای پیام/