شهربازی‌های تبریز مناسب بزرگسالان است!
شهربازی‌های تبریز مناسب بزرگسالان است!
زعفرانچی‌لر با بیان اینکه پارک مختص کودک و نوجوان در تبریز نداریم، گفت: شهربازی‌های تبریز مختص بزرگسالان است و برای کودکان مناسب نیست حتی المان، چیدمان، رنگ آمیزی پارک می‌تواند برای کودکان باشد.

به گزارش شمس، طرح ایجاد عنوان هویتی و فرهنگی برای پارک‌های شهر توسط حجت‌الاسلام سید کاظم زعفرانچی‌لر ظهر امروز در هشتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز ارائه شد.

وی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص طرح خود اظهار کرد: ما بیش از ۲۵۰ پارک در تبریز داریم که عموما برای پیاده‌روی و اوقات فراغت استفاده می‌شود، پیشنهاد دادیم از این فضاهای موجود استفاده‌ بیشتری در موضوعات فرهنگی و اجتماعی انجام گیرد.

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه می‌خواهیم تم‌ پارک‌ها را ایجاد کرده و یک پارک با موضوع مشخصی در اختیار شهروندان باشد، ادامه داد: مثلا پارک هوشمند که می‌تواند حوزه‌های مختلف هوشمندسازی در مدیریت شهری را آموزش دهد، یا اختصاص یک پارک تحت عنوان پارک “لی‌لی‌پوت” است که هم برای کوتاه‌قامتان استفاده شود و هم به عنوان برند گردشگری مطرح باشد.

زعفرانچیلر در بخش دیگری از سخنان خود افزود: علاوه بر موارد فوق پارک ورزش، می‌تواند به عنوان پارک کونگ‌فو، پارک ووشو و… مطرح باشد که هم  در آن رشته‌های ورزشی معرفی می‌شوند و هم فضای سالمی برای ورزشکاران ایجاد می‌شود همچنین پارک غذا و خوراک که یکی از برندهای گردشگری است و با توجه به غنای غذا و خوراکی و شیرینی می‌تواند معرف تبریز باشد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز متذکر شد: پارک هنر، می‌تواند در معرفی ظرفیت‌های مختلف تبریز در هنرهای مختلف همچون نقاشی، سفال و.. اثرگذار باشد همچنین پارک گیاهان دارویی که می‌تواند محل تولید و عرضه گیاهان دارویی باشد و یا پارک‌های مذهبی که می‌توان آموزه‌های دینی را در قالب‌های مختلف به مخاطب ارائه کرد.

زعفرانچی‌لر با بیان اینکه پارک مختص کودک و نوجوان در تبریز نداریم، خاطرنشان کرد: شهربازی‌های تبریز مختص بزرگسالان است و برای کودکان مناسب نیست حتی المان، چیدمان، رنگ آمیزی پارک می‌تواند برای کودکان باشد.

انتهای پیام/