شهرام دبیری و صادق نجفی دوتابعیتی‌اند؟/ انتشار لیست با یقین یا از روی حدس و گمان؟
شهرام دبیری و صادق نجفی دوتابعیتی‌اند؟/ انتشار لیست با یقین یا از روی حدس و گمان؟
سعیدی می‌گوید نمی‌توان با قاطعیت گفت اسامی درج شده در لیست منتشر شده از سوی نماینده مشهد دوتابعیتی‌اند و هنوز تابعیت مضاعف خیلی از افراد در مظان اتهام اثبات نشده است.

محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تابعیت مضاعف آقایان صادق نجفی و شهرام دبیری برای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس محرز است، اظهار داشت: کمیته‌ی اصل ۹۰ این لیست را بر اساس تحقیقات مستمر جمع‌بندی کرده اما با این حال درخصوص تابعیت مضاعف عده‌ای از اعضاء این لیست به یقین نرسیده است.

وی افزود: آقای کریمی قدوسی نماینده مشهد نیز پیش از انتشار این لیست در صحبت‌هایشان اذعان کرده بودند نام برخی افراد را از روی حدس و گمان در این لیست آورده‌اند و مستندات‌شان در این خصوص کامل نیست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان اینکه قرار بود صحت و سقم ۱۰۰ درصدی تابعیت مضاعف افراد حاضر در این لیست بررسی و حقیقت‌یابی شود، خاطرنشان ساخت: این لیست باید برای تایید به کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌رفت اما در مجلس اتفاقاتی رخ داد که نماینده مشهد لیست اولیه را منتشر کرد.

وی متذکر شد: قانوناً افراد دوتابعیتی نباید در مراکز حساس مسئولیت داشته و تصمیم‌گیر باشند؛ چنانچه در خصوص مدیران دوتابعیتی استعلامات لازم رخ نداده باشد یک حکم دارد و اگر استعلام صورت گرفته اما دستگاه‌های نظارتی کوتاهی کرده باشند حکم دیگری دارد.

انتهای پیام/