شهادت تنها راه ماندگاری دنیوی و اخروی است
شهادت تنها راه ماندگاری دنیوی و اخروی است
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز گفت: شهادت در راه دین خدا تنها راه ماندگاری دنیوی و اخروی در اسلام است.

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز شنبه در یادواره شهدای کارمند اداره کل بنیادشهید و امور ایثارگران استان، افزود: برای کمک به خدا و دین اسلام راه‌های مختلفی معرفی شده است که بهترین و بالاترین آن‌ها جهاد در راه خدا با جان و مال است که شهدا و ایثارگران جهاد در راه خدا را تجربه کرده اند که سعادت حقیقی نیز همین می باشد.

وی اظهار داشت: ویژگی خاص شهدای بنیاد شهید و امور ایثارگران این است که در کنار اینکه خادم خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان بودند با احساس مسئولیت افزون تر در جبهه های حق علیه باطل نیز حضور فعال داشته و ضمن خدمت رسانی در خط مقدم جبهه و دفاع از میهن حضور فعال داشته و در این راه به شهادت رسیدند.

آل هاشم با بیان اینکه همه ما مرگ را حق می‌دانیم و به انحای مختلف عمر دنیوی به پایان می‌رسد، یادآوری کرد: اما دین مبین اسلام بهترین مرگ و ترک دنیا را جهاد در راه خدا دانسته و شهادت را  معرفی می‌کند.

وی اضافه کرد: در اسلام ماندگاری فقط با شهادت میسر و معرفی شده و خوشا به حال شهدا و ایثارگرانی که در راه خدا از جان خود گذشته و جهاد در راه حق را انتخاب کرده‌اند.

آل هاشم گفت: مردم مومن و متدین ایران اسلامی در شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی و در طول سال های ۸ سال دفاع مقدس و بعد از آن در دفاع از عتبات عالیات در زمان‌های مختلف جهاد کرده و حتی جان خود را در این راه ناقابل دانسته و راه شهادت را برگزیدند.

وی ادامه داد: خوشا به حال این شهدا که نهایت حضور خدای متعال را در زندگی احساس و در جهت رضای الهی قدم برداشتند.

امام جمعه تبریز با گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید قاسم سلیمانی، شهادت این شهید والامقام را همانند زمان حیات پربارش باعث ترویج و تحکیم مبانی اسلام و تقویت اسلام دانست و افزود: سایر شهدا و به خصوص شهدای جبهه مقاومت و سرداران شهید کشورمان همه به‌ نوعی در تقویت دین اسلام و پایه‌های نظام جمهوری اسلامی تلاش و خدمت کرده‌اند.

آل هاشم اظهار داشت: باید ضمن ترویج و توسعه فرهنگ اصیل شهادت، یاد و خاطره دلاور مردی‌های این شهدای عالی مقام را گرامی دانست.