شعر همواره در خدمت باورهای دینی بوده است
شعر همواره در خدمت باورهای دینی بوده است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به جایگاه معنوی شعر در ایران گفت: هنر شعر همواره در خدمت ارزش‌ها و باورهای دینی بوده است.

به گزارش شمس، سیدقاسم ناظمی، در مجلس شعرخوانی «به آیین آسمان» که با حضور شاعران برجسته کشوری و استانی در خانه فرهنگ تبریز برگزار شد، اظهار کرد: در بین هنرهای مختلف هیچ هنری به اندازه شعر در خدمت معارف، ارزشها و باورهای دینی نبوده است.

وی افزود: هنر شعر در عین اینکه یک اتفاق خلاقانه است، معارف دینی ما را نسل به نسل منتقل کرده و برای ما ایرانیان از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

ناظمی، اظهار امیدواری کرد تا جریان ادبی معطوف به معارف اهل بیت علیه‌السلام و ارزشهای والای انسانی و دینی عمیق‌تر بشود و نقشی که این هنر در قرن‌های پیش به دوش کشیده و معارف و ارزشها را پشتیبانی کرده ادامه یابد.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی لازمه این امر را تقویت ارتباط میان بزرگان و پیشکسوتان حوزه ادبیات با شعرای جوان عنوان کرد و گفت: ارتباط میان این دو نسل در سالهای اخیر اندکی کمرنگ شده و می‌بایست بزرگان حوزه ادبیات تدبیری بیاندیشند تا شاهد تحولات اساسی در جریان شعر باشیم.

انتهای پیام /