شعر در انواع قالب های آن یک ثروت ملی است
شعر در انواع قالب های آن یک ثروت ملی است
امام جمعه تبریز گفت : شعر در انواع قالب های آن یک ثروت ملی بوده و این ثروت زمانی ارزشمند است که مبتنی بر گفتمان انقلاب باشد.

به گزارش شمس، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار شعرای شرکت کننده در کنگره شعر محرم با بیان اینکه پدیده شعر از معجزات آفرینش است گفت : اینکه کسی قادر است یک نفر صور ذهنی خود در قالب کلمات پر مغز به مخاطب منتقل کند پدیده بزرگ از خلقت است.

امام جمعه تبریز افزود : همه انواع شعر یک ثروت ملی هستند و این ثروت زمانی اهمیت بیشتری پیدا میکند که دردی از ملت را علاج بکند.

وی با اشاره شعر سرائی شعرا قبل از انقلاب اسلامی گفت : در آن زمان شعری علاج درد مردم باشد کم نبود اما زیاد هم‌ نبود ولی بعداز انقلاب شعرا خودشان را نشان دادند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد : شعرای سنی و شیعه خصوصا جوانان بعداز انقلاب شکوفا شدند و در یک تعریف شعر انقلاب بر محور تاریخ و وقایع متولد شد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه تاریخ محور بودن و واقع گرا بودن تعریف جامع بر شعر انقلاب است گفت : این تعریف بر اساس اتفاقات سال ۵۷ و انقلاب اسلامی در همه اشعار به منصه ظهور رسید.

وی ویژگی شعر انقلاب را مبتنی بودن به گفتمان انقلاب دانست و گفت : شعر و شاعر انقلاب باید پایبند به مبانی انقلاب اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تقدیر از شعرا و دست اندرکاران کنگره شعر محرم خاطر نشان کرد : گاهی یک شعر از ساعت ها سخنرانی اثرگذار تر است.