شرکت واحد تبریز وظیفه ندارد در داخل شهر سهند سرویس دهی کند
شرکت واحد تبریز وظیفه ندارد در داخل شهر سهند سرویس دهی کند
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: ارائه خدمات اتوبوسرانی در داخل شهر جدید سهند وظیفه شهرداری این شهر است.

به گزارش شمس، ایوب اسماعیلی در یک گفتگوی رادیویی با بیان اینکه شهرداری تبریز و شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه موظف به ارائه خدمات به داخل شهر سهند نیست، اظهار کرد: طبق ماده ۹ قانون توسعه حمل و نقل کشور و بند ۵ وظایف شهرهای گروه “و” در دستورالعمل اجرایی تبصره ۱۳، شهرداری سهند موظف است مطالعات حمل و نقل درون شهری خود را انجام دهد و تعدادی وسائط نقلیه عمومی در داخل شهر سهند ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه احداث پایانه های اتوبوسرانی از دیگر وظایف شهرداری سهند است، ادامه داد: طبق مصوبه سال ۹۵ شورای ترافیک شهرستان اسکو، شهرداری سهند و شرکت عمران سهند موظف بودند که تا پایان سال ۹۶ پایانه اتوبوسرانی احداث کنند.

اسماعیلی عنوان کرد: اتوبوس های شرکت واحد تبریز که برای شهر سهند سرویس دهی می کنند، عمدتا از اتوبوسهای بخش خصوصی هستند که ۸۰ کیلیومتر مسافت رفت و برگشت دارند و داخل شهر سهند را هم پوشش می دهند.

وی افزود: این در حالی است که طبق ماده ۹ قانون توسعه حمل و نقل کشور، هر شهرداری موظف است مدیریت بار و مسافر شهر و محدوده شهر خود را به عهده داشته باشد و بر این اساس شرکت واحد تبریز وظیفه ندارد که به داخل شهر سهند سرویس دهی کند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: اتوبوس های ما روزانه صدها کیلومتر از این مسیرها را طی می کنند که این مسافت با نرخ بلیتی که تعیین شده است، به صرفه و صلاح نیست و مورد گلایه همکاران بخش خصوصی ما واقع شده است.

وی در عین حال اظهار کرد: ما برای جابجایی مسافر بین شهر تبریز و سهند مشکلی نداریم، اما باید سرویس دهی داخل شهر سهند را باید شهرداری سهند پوشش دهد.

اسماعیلی افزود: نرخ کرایه فعلی برای اتوبوسهای بخش خصوصی اصلا به صرفه نیست و شهرداری سهند طبق مصوبه شورای ترافیک اسکو باید پایانه اتوبوسرانی ایجاد کند. با توجه افزایش جمعیت شهر جدید سهند، از هم اکنون باید فکری برای این کار شود.

انتهای پیام /